Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er det sant at når man har en jente fra før er sjansen for å få gutt neste gang kun 20 %? Med samme mann vel og merke...
1, 2, 3!!! Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Mange som sier at det er større sjanse å få f.eks. gutt hvis du har gutt fra før. Jeg har en gutt, ei jente og venter nå ei jente til, så jeg vet ikke helt jeg...
HulaHula Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Har jeg aldri hørt før.. Søsteren min har ei jente og fikk en gutt, me samme mann.. Det samme med meg..
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Sjansen er vel 50/50 hver gang... Selv om det forekommer at en kvinne får tre gutter, eller tre jenter, så tror jeg det er like tilfeldig fra gang til gang....
mai mammaen til to Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 mener å ha hørt at det er 51 eller 52 % sjanse for at det er gutt. det fødes flest gutter pga at det er flere guttebabyer som dør enn jente babyer.. eller noe sånt... har iallefall lest det engang.. kan hende eg er helt på bærtur nå altså..hehe.. men ganske sikker på at jeg har hørt det engang... gutter er det "svakeste" kjønn
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Fødes flere gutter, fordi det er flere gutter som dør, enn jenter... Og logikken i det er..?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Det er vel en litt større andel gutter som fødes enn jenter. Det er blitt sagt at grunnen til det er at kvinner lever lengre enn menn. Om det er sant er det vel egentlig ingen som vet. Men mener også å ha hørt at anttall jentefødsler og guttefødsel holder på å jevne seg ut.
Nancy Drew Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 det er mannen sin sæd som bestemmer hva barnet kommer ut som... kvinne har xx kromosom, mannen xy... sædcellen blir derfor endten x eller y... men det er jo ikke alltid denne delingen går så bra så en av typene blir ikke levedyktig... Dermed ender noen menn opp med bare eller mange flere av et kjønn en av det andre. Kan tenke meg det er derfor de sier at har du først et kjønn er det større sjangse for å få det samme igjen, men tror ikke man kan regne slikt i prosent... bare i mer eller mindre sansynlig... og i noen tilfeller er det bare den som kommer først frem og dermed 50% sjangse for begge... vet ikke om dette ga deg det svare du var ute etter, men jeg har jo prøvd da:)
Blå-Rosa+spire! Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Jo det stemmer nok at det sies at 51-52% er gutter, men alt i alt levende barn er 50-50%, og grunnen er ja at flere gutter dør som barn... F.eks har jenter bedre odds som prematur etc...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå