elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 jeg skal ha kunn 30 minutter med press rier, så blir gutten forløst med vakum etterpå.... men hvordan fungerer dette??? noen med erfaring som vil dele historien sin???
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Da blir det satt en sugekopp på barnets hode, og så presser du som vanlig når du har rier mens legen drar i et slags håndtak som sitter på sugekoppen.Det er bare å samarbeide godt med legen og riene dine.Lykke til!!!!
Maaaamy. Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jenta vår ble tatt med det pga fosterlyden.. Det ble veldig travelt på fødestuen siden dette ikke var planlagt, så jeg ble nok litt skremt av alt styret. Det blir helt sikkert noe annet når det er planlagt at det skal brukes om det går over 30 min. Jeg synes det var vondt når de satte den "dingsen" på hodet til babyen, men ellers gikk alt helt greit:) Du presser mens legen drar i det "håndtaket".
Puselure Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Jeg var med på en fødsel når jeg gikk sykepleien og ungen ble hjulpet ut med vakum. Husker det var ikke planlagt, men nødvendig pga fosterlyden ble svak. Gikk ganske fort, fødekvinnen ble klippet uten bedøvelse, hun var førstegangsfødende. Gynekologen jobbet med riene og trakk når det var en ri. Fødekvinnen måtte ligge på ryggen, og det var endel folk i rommet. Straks babyen var ute så ble han tatt med ut til en kuvøse og undersøkelse av barnelege. Alt gikk bra og kort tid etter kom gutten tilbake til mor. Det var ikke nødvendig med noe behandling av han. Blir vel noe annet når det er planlagt tenker jeg:) Jeg tror det er verre med tang;)
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2008 KLIPPET UTEN BEDØVELSE????????? nei pokker heller.....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Vesla ble tatt med vakum, etter nesten 1t og 30 timer med pressing. Det var ikke planlagt, men ble nødvendig siden det tok så lang tid - det kom masse folk på fødestuen. Vakumet ble festet (det var litt vondt, men gikk helt greit), og så dro legen mens jeg presset når jeg fikk ri, og da plutselig så sto hun midt i bekkenet på en måte, så jeg kvapp litt av det store presset som ble i bekkenet. Ikke det at det var så vondt, men mer at presset var så enormt. Etter at vakumet var kommet på gikk det bare noen få rier så var hun endelig ute. Jeg har ikke noe annet å sammenligne med, men syns det gikk fint (o: Hun hadde et stort blåmerke på hodet, der hvor vakumet hadde vært festet, i en noen dager etter fødselen. Tror ikke vakum er noe spesielt å grue seg til. Lykke til - det går nok fint!
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Planlagt vakum? Aldri hørt om det før. Får jeg spørre hvorfor?
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 10. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 10. januar 2008 pga sjukdom...... kan ikke ligge å presse i timesvis!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå