Gå til innhold

Flere enn meg som opplever at babyen har "dirrende" bevegelser??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høres sikkert rart ut, men vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det.....

Er akkurat som hun "dirrer", veldig raske bevegelser.....

Det er ikke spark liksom... flere enn meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg kjenner både dirring og hikking, innimellom vanlige spark og dult. Kan kjennes ut som om babyen er en skikkelig spastiker, men det er heldigvis ikke tilfellet!

Skrevet

Jepp. Min lille gutt gjør akkurat det samme. dirrer liksom ...det varer skjelden mer enn noen sekunder. Vet du hvorfor de gjør det?

Skrevet

Jeg kjenner at hun hikker, men hikkingen og dette har ingen sammenheng

Dette er "bevegelser" hun gjør eller hva jeg skal kalde det, for hele magen rører på seg, og det gjør den ikke da hun hikker....

Skrevet

Ja, denne bebisen har også denne dirringen. Det er ikke hikke, for det er ikke dirrende, men har lenger intervaller enn denne dirringen. Leste et sted at de "skjelver" når de øver seg i å puste, men skjønner ikke egentlig at det kan være det heller...

Uansett en merkelig opplevelse...

=D

Skrevet

Har hørt at babyene dirrer når de tisser.Kan jo være det:)

Skrevet

babyen rister/dirrer når den tisser faktisk :)

Skrevet

Ja! Jeg vet akkurat hva du mener!

Min jente på 3 1/2 år dirret masse da hun lå i magen. Jeg lurte fælt på hva det kunne være og spurte jm hva det var. Hun ante ikke hva jeg snakket om. Var litt redd for at det kunne være noe galt med babyen min og var veldig spent på fødselen og om hun var frisk...

Svaret fikk jeg da jeg skulle skifte bleie på henne for første gang på barsel. For da jeg kledde av henne på stellebordet, tisset hun der hun lå, og etterpå ristet hun, eller "rysj i kropp" som vi sier her hvor jeg kommer fra...altså får litt frysninger og rister litt...hvis du skjønner hva jeg mener. Ble så glad at det bare var det, at barseltårene kom! Hehe...

Nå tisser hun på do. Og nesten hver gang når hun er ferdig med å tisse, så rister hun og roper....feeeeeeerdiiiiig!! :-)

Skrevet

Varer bare noen sekunder hos meg også! :) så det hørtes kjent ut.

Aner ikke hvorfor de gjør det....

HI

Skrevet

Har vært litt redd for at det skal være noe galt jeg også , men da skal jeg ikke bekymre meg noe mer for det i allefall!

Takk for flott svar Marit og knøttet! :)

Skrevet

Oi! Er det virkelig når de tisser at de dirrer?!!!? Hehe!!! Min har dirret masse han å! Har spurt jm om det, men hun hadde ikke noen svar, men hun sa at jeg ville se at han kunne dirre sånn når han lå på stellebordet :)

Skrevet

Værsågo! Fint å kunne hjelpe og berolige litt :-)

Skrevet

Jeg har også opplevd det samme. Ble litt bekymret, for som sagt over, det virker som spasmer. Nå har det imidlertid gitt seg litt (uke 33), så tror nok det er vanlige bevegelser pluss denne tissingen da :-)

Skrevet

Jeg har også opplevd dette. Spurte en overlege på Rikshospitalet som jeg går hos hva det var. Hun sa, som en anonym også svarte, at du kan kjenne det dirrer utenpå magen når barnet begynner med pusteøvelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...