Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Lillegutt på nettopp fylt 2 år var hjemme i 14 dager. Vi var med hverandre døgnet rundt. Onsdag begynte han i barnehagen igjen. Og han viser ikke frykt for å gå dit. Det er det samme som før. Men på ettermiddagen er det bare mamma som gjelder. Og de siste nettene har han ikke sovnet før seeeent... han får "panikk" når han ser sengen sin, selv om han er trøtt! Jeg legger han, synger sang, går ut og da starter det. I sted la jeg meg ned på gulvet, og da la han seg ned også.Men det er begrenset hvor lenge man kan ligge på gulvet da....:/ Så jeg gikk ned og søkte litt på nettet, kan det være han har fått separasjonsangst etter 2 uker hjemme? Han er bare 5-6 timer i barnehagen,så vi har masse tid sammen morgen og ettermiddag/kveld. Hva bør jeg gjøre? Skal jeg ta han opp? La han ligge der? Ligge meg på gulvet igjen? Jeg har helt vondt i meg her, aner ikke hva jeg kan gjøre for lilegutten min... Hvordan takle og løse denne nye situasjonen best mulig? Hjelp!
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 *dytter* Trenger virkelig hjelp og råd her, lillegutt sitter kjempetrøtt ved siden av meg i sofaen, men hyler om jeg prøver å bære han inn, eller spør om han vil sove. Har prøvd å legge meg sammen med ham i min seng, men nei...
*Noisy* Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jenta vår holdt på med akkurat det samme frem til for et par dager siden. Hylskrek innimellom, og ville bare opp til oss. Vi lot henne bare ligge i senga si og styre på. Satt inne og roet henne,gikk ut igjen,og kom inn hvis hun ikke sluttet å gråte. For hver dag nå har det tatt kortere tid før hun har sovnet, så det hjalp hvertfall for oss... Uff, er slitsomt for både foreldre og barna det der.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Nei, det er ikke så artig. Jeg lot han ligge, mens jeg gikk frem og tibake, men gråting gikk over i panikk og da kan jeg jo kke la han være der heller. Men er redd jeg nå viser han at gråting/skrik hjelper. Er så rådvill her, aner jo ikke hva jeg skal gjøre. har en mistanke til at han trykker på mamma-knapen min, men mannen er borte, så kan ikke sende inn strenge pappa heller. Hvor gammel er jenta di, *Noisy*?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Hm, hvis jeg hadde skrevet i overskriften at jeg syntes noen på tv var stygge... hadde jeg fått flere svar da? *frustrert*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå