Gå til innhold

Noen som har brukt stemetil mot sv.skaps kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk det av legen i går, men merker ingen bedring ennå.

Noen som vet om du må bruke det noen dager før det evt virker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk det to ganger da jeg var innlagt på sykehuset, men da som stikkpiller. Det virket nesten med en gang, men jeg ble veldig trøtt av dem. Fikk egentlig resept på dem også, men stikkpillene med så få mg var tatt ut av det norske sortimentet fordi de internasjonale selskapene ikke tente nok på det i Norge. Kunne få kjøpt dem uregistrert for 320 kr hvis legen ga sin tillatelse, men fikk i stedet noen andre typer tabletter gratis fra legen.

Skrevet

Du vet vel ikke om det var 5 eller 25 mg fikk?

Jeg fikk 5 Og kan ta op til 4 til dagen. tok 4 i går og 3 til nå i dag, men har ikke merket noen bedring, så jeg tar nok turen til legen i morgen igjen

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg tror det var 10 mg som stod på resepten, men er ikke helt sikker. Det var i hvert fall ikke 25mg. Tar du dem som tabletter eller stikkpiller? Hvis du tar dem som tabletter, kan det kanskje være det som er forskjellen.

Skrevet

Er tabletter. Men det burde jo uansett ha virka til nå.... Syns jeg:)

Skrevet

Fikk stemetil da jeg var innlagt... Ble værre,fikk hodepine og var svimmel... følte at det var no galt,men tok de etter legens befaling....kom hjem og leste bivirkningene,og andre bruksområder..kasta hele pakken!!!!

Skrevet

Ja, vet at de brukes en del i psykiatrien, men det skal da være mye større doser enn det som brukes mot kvalme i svangerskapet. Stikkpillene jeg fikk resept på var tatt ut av det norske markedet nettopp fordi det i så små doser bare kunne brukes på svangerskapskvalme, og det var det lite penger å tjene på.

Når det er sagt likte jeg ikke å ta dem, siden jeg ble så trøtt av dem. Så skjønner godt at du ble kvalm og svimmel og lot være å bruke dem.

Skrevet

Bivirkningene er sjeldne ved lav dose, og lav dose var vist 15-20 mg. Og det er det jeg tar på en dag. Har ikke merket noen bivirkninger heldigvis, men blir trøtt, men ikke på langt nær så trøtt som av reseptfrie sjøsyketabletter

Skrevet

Jeg ble mindre trøtt av postafen (reisesyketabletter) enn stemetil, men her er det sikkert individuelle forskjeller. Postafen fikk jeg imidlertid ikke lov å ta lenger siden jeg var så dehydrert og de tok bort spyttproduksjonen. Nå er jeg heldigvis i så god form at jeg ikke trenger noen tabletter mot kvalmen, men har de tablettene fra sykehuslegen i tilfelle jeg skulle bli dårligere igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...