Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Vet det har vært spurt før, men.. Når kjente dere som er førstegangsgravide liv for første gang? Og hvordan visste dere at det var liv dere kjente da? Jeg er i uke 17 og tror ikke jeg kjenner noen ting.. Litt bobler, men det kan jo like så gjerne være luft..?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 hei.. jeg kjente liv som bobler i uke 20.. har kjent det hver dag..er nå i uke 22:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Nå er jeg andregangs da, men første gang husker jeg at jeg var begynt å kjenne bobling når vi var på ul i uke 17. Nå er jeg i uke 15 med nr 2 og har begynt å kjenne små bobler / dulting.
Supermamm Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er også annengangs, men med første kjente jeg det i uke 18: )
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg kjente kjempetidlig - i uke 13! Torde nesten ikke stole på at det var baby i starten, men det kjentes helt annerledes ut enn luft i alle fall. Og så ble det mer liv og røre av at jeg puttet i meg sukker, og det stemmer jo bedre med baby enn luft Tror jeg er heldig med morkakeplasseringen da, for jeg kjenner bare på venstre side - og jeg tror morkaken ligger på høyresiden (var der det stakk når spiren festa seg i alle fall). Men nå er det litt enklere å stole på det når jeg kjenner de små bumpene - er 15+5 i dag. De er tydeligere nå, og innimellom kjenner jeg det romsterer skikkelig inni der - tror det er hvis den snur på seg. Hvordan jeg visste det? Tja. Det var en følelse jeg aldri har kjent før, som på en måte ikke kunne forklares som så mye annet. Ørsmå bump inne i livmora Ser for meg at luftbobler ville kile mer, på en måte...
mamiladi Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Å endelig en annen førstegangs som også kjente det så tidlig :-) Vi er jo litt utenfor normalen. Jeg kjente det også i uke 13, og turte nesten ikke å stole på at det var junior. Det var små dult inni livmoren, kjentes ikke ut som noe annet jeg hadde kjent i magen før. Akkurat som en liten fing som dyttet til meg. På ul i uke 13 fikk vi se en kjempeaktiv liten baby:-) Siden har dultene bare blitt kraftigere og kraftigere, og oftere og oftere. Jeg har en aktiv krabat i magen :-) jeg er nå i uke 27, så snart vandrer jeg over til siste trimester. I noen uker nå har jeg sett at magen buler ut når lillegutt sparker, og det blir mer og mer tydelig. Gleder meg så utrolig mye til å se ham :-)
lille oscar + bebis Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 på dagen 17 uker var jeg! hadde kjent og kjent etter disse velomtalte "boblene" hele tiden... plutselig en morgen kjente jeg et beskjedent lite dulk ved trusekanten.. du kjenner at det ikke er luftboble.. kanskje det kan sammenlignes med innvendig leamus? hvertfall for meg, det er jo forskjellig;) håper du kjenner det snart!
Julibebii Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Kjente det første dultet i går kveld. Er i uke 14. Kjenner igjen fra forrige gang og er ikke i tvil.
Bareline Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Hei... Jeg kjente det uka etter vi hadde vært på ultralyd, så det betyr i uke19. Er nå i uke 24, og jeg kjenner det som bobler fortsatt, men oftere og sterkere.. Sprøtt!
mammadalten :) Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 kjente også noe der inne om kvelden fra uke 13-14 selvom jeg er førstegangs og ikke ul legen trodde på meg selvom den lille var svært aktiv.. 3-4 dunk nede på venstre side av magen første dag i uke 18 deretter noe så å si hver dag min kjære et dunk i hånda uke 19-20.. gled deg FANTASTISK, beste følelse i verden, nå første dag i uke 27- lekt dyttelek med den lille noen få kvelder siste 2 ukene
bullebull&gullegull Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 kjente det mot slutten av uke 18. Her kjente jeg aldri de berømte boblene eller vingene, det var rett på sparking )
☆Lady Ma Ma☆m/påfyll:) Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 er førstegangsfødende og var helt sikker i uke 16 var som små fiskehaler som slo imot magen helt nede ved trusekanten,kila nesten litt i uke 20 var sparka så sterke at både jeg og samboeren kan kjenne det:)
kaalrot Høygravid!:) Skrevet 8. januar 2008 #15 Skrevet 8. januar 2008 Jeg går over til uke 20 i morgen og kjenner fortsatt ikke så mye til den lille.. første gang jeg kjente noe til han var i uke 15+4 ,men etter dette er det ikke så mye å skryte av:/ kjenner en sjelden gang noe som kan ligne små spark, men går fortsatt og venter på de helt klare sparkene der det ikke lenger er noe tvil om at det er babyen jeg kjenner.. Er ikke bekymret over at jeg kjenner så lite for jm nevnte, tror jeg, at livmoren min lå foran.. Hun komenterte det bare i en bisetning under ul og da var det så mye annet spennende så skjedde at jeg ikke bet meg merke i det..arg..hehe.. Men men.. får håpe de klare sparkene er like rundt hjørnet!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 Jeg trodde jeg kjente noe på lørdag, og så igjen i dag... 14 uker i morgen. Tror egentlig ikke på at det er baby, sikkert bare ønsketenkning, men sambo er overbevist om at det er en liten sta en der inne, og at han sikkert er litt tidlig med alt - så da så Og jeg kan jo ikke utelukke det heller, det var ikke luft (for langt ned) og ikke ligamenter og sånne ting, det vet jeg hvordan kjennes nå. Håper bare det kommer igjen snart
lundie-Emilia+1 til-HØYGRAVID! Skrevet 8. januar 2008 #17 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Jeg er 12+2 nå jeg, og kjente liv for noen dager siden. Er førstegangs jeg også, og kjente noen små bobler/dunk på den ene siden av magen. Artig følelse
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #18 Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjente ikke noe som jeg var sikker på før uke 21...
To tette og ei badehette ;) Skrevet 9. januar 2008 #19 Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjente sommerfugl-kilinger i magen i uke 18 ca.
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 9. januar 2008 #20 Skrevet 9. januar 2008 Magen min vokste veldig fra uke 14-17 langt over normalen. Så trodde jeg var lenger på vei, men viste seg at jeg var 16 uker da jeg kjente den lille ganske klart første gang. Fikk sjokk jeg, over at noe sprellet helt ukontrollerbart i magen min. Er det bare meg som brukte uker på å venne meg til dette? Er fortsatt merkelig følelse på kvelden da den lille turner rundt.... Men selvfølgelig hyggelig å kjenne at det er liv ( er 19+5 nå)
Blå + en i magen Skrevet 9. januar 2008 #22 Skrevet 9. januar 2008 Jeg kjente liv første gang i uke 21. Når det først kom spark, så var det ingen tvil... Kanskje man må oppleve det først for å skjønne det... Det er liksom en følselse man aldri har kjent før, så man skønner det raskt når det først kommer.
M by M Skrevet 9. januar 2008 #23 Skrevet 9. januar 2008 Er 2.gangs nå, men første gangen kjente jeg liv da jeg gikk med datteren min, et par uker før første UL som var i uke 19+5. Jeg kjente liv før 12 uker var gått. Veldig tidlig. Har ikke kjent noe denne gangen, men er bare rundt 10 uker nå.
*LilleTroll + spira Skrevet 9. januar 2008 #24 Skrevet 9. januar 2008 Rundt uke 15 var jeg sikker på at det var babyen jeg kjente Samboeren kjente henne i uke 19 en gang.. Han kjenner henne best ved å legge hodet på magen min. Nå hender det at han får noen reale spark i kinnet - da blir det kommende pappaen stolt! Er nå 23+1 og har en aktiv liten akrobat i magen.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #25 Skrevet 9. januar 2008 Var sikker på at det var liv jeg kjente når jeg var i midten av uke 21! Har kjent liv hver dag siden det:) Jeg trodde først det var luft, men så ble dultene kraftigere og så ble det synlig utenpå magen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå