*Mo9cA* Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er sykmeldt for senebetennelse og har vært det i 5 mnd nå. Nå vil jeg og sambo prøve å lage en liten en, men hvordan blir det med økonomien da? Jeg har denne sykdommen kronisk så tviler på at jeg får jobbet igjen på en god stund. Er det noe som heter svangerskapspermisjon der man faktisk er i permisjon hele svangerskapet for så å gå over i fødselspermisjon etterpå? Er det noen som er i samme situasjon?
Bare™ Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 sykmeldt nå og ønsker barn? Ikke sikkert du kommer til å komme deg ut i jobb igjen. Tenk over om du orker det- spesielt om du er såpass dårlig at du har vært sykmeldt i 5 mnd allerede! Har Bekkenløsning i friskt minne- og jeg fikk barn med et annet stoppested enn planlagt. Masse ekstra.. kronisk sykt barn... Hele barsel tiden ble alt annet enn planlagt...
mamma`n me baby-gutt og jenta Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 sykemelding gjelder som fødselspenger, så du får d samme som du hadde fått om du hadde jobbet. blir kanskje noe annet med deg, siden du har gått såpass lenge sykemeldt innen du går ut i permisjon.. etter 1 år på vanlig sykemelding går du jo ned til 60% i lønn, da blir d muligens d som blir fødselspengegrunnlaget.
*Mo9cA* Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. januar 2008 Det som er problemet er jo det at jeg alltid kommer til å ha senebetennelse. Jeg har hatt det i mange år og legen har sagt at dette må jeg bare lære meg å leve med:-( Sykemeldinger blir det med jevne mellomrom, men det er heldigvis en god stund mellom hver gang:-)
li75**fødeklar Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Sykepenger er pensjonsgivende inntekt og dermed også grunnlag til forelderepenger på lik linje med vanlig arb.inntekt. Men husk at du kun har sykepengerettigheter i 1 år, du må har pensjonsgivende inntekt 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon. Svangerskapspenger får du kun hvis arbeidsplassen din ikke er bra for deg mens du er gravid, for eksempel jobber med løsemidler, jobber med voldelige personer osv. og man ikke har mulighet til å finne andre arb.oppgaver innad i bedriften i svangerskapsperioden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå