Gå til innhold

avvenning fra å sovne ved puppen,,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gjort dette før? vi skal begynne til helgen, jeg gruer med sånn.. Sønnen vår sovner ved puppen hver gang han skal sove, og sover ifølge hs for korte dupper.. det er snakk om dagavvenning..hvor lang tid tok det før det gikk for dere? det er far som skal ta støyten, jeg skal ut av huset når det foregår.. Noen som har noen råd/ gode ord til oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å gi ham pupp før han er skikkelig trøtt. En annen ting du kan gjøre, er å ta bleieskiftet etter mating. Da vil han våkne til igjen. For oss tok det 3-4 dager...

Skrevet

Vet ikke hvor gammel sønnen deres er, men vi hadde samme situasjon med sønnen vår helt til han var ca 5 måneder, da jeg virkelig fant ut at han måtte lære å sove uten puppen. Det tok kanskje en uke, men jeg orker ikke skriking, så det er mulig det går raskere med ´the hard way´.

Jeg lot han ligge ved puppen sålenge han spiste, men hvis jeg merket at han bare koset (ikke bare pause fra spisinga) og holdt på å sovne, tok jeg ut puppen fra munnen hans. De første gangene ble han febrilsk og lette etter puppen igjen, og han fikk den. Når han roet seg igjen, tok jeg puppen ut igjen. Osv osv helt til han aksepterte å ligge døsende på armen uten puppen i munnen. Det tok noen lurer og dager. Han tar smokk, så etterhvert begynte jeg å lure inn smokken istedet for puppen når han virket kosete og søvnig. Når det gikk bra, begynte jeg å flytte han over i senga før han sovna. Hvis han slo seg vrang, tok jeg han opp, roa han og prøvde igjen. Det tok en liten stund, som sagt, men ikke veldig lenge heller. En uke eller to kanskje.

Det måtte litt tilvenning til, men det gikk overraskende bra. Hver gang jeg merket at han ikke aksepterte forandringen, gikk jeg litt tilbake, og så prøvde på nytt. Tilslutt aksepterte han det, og det gikk ikke lenge før han kunne sovne liggende i senga (med smokken) etter at vi var ferdig med amming.

Vet ikke helt åssen dere tenker å gjøre det, men sånn gikk det nå til hos oss :-) Angående for korte lurer, så har gutten vår bare sovet 30-40 minutters lurer helt til han ble 6 mnd og spiste grøt og middag....

Lykke til!

Skrevet

Heeelt enig med anonym her, en god måte som funket her også. Men han tar ikke smokk, så jeg dyttet min t-shirt opp til nesen hans, slik han at trodde han hadde meg inntil seg i det han sovnet.

Skrevet

Metoden funket her også, selv om tulla ikke tar smukk. Hun skriker som regel litt når hun skal sove, men jeg lar henne kave litt og trøster litt(virker som hun må få ut litt energi like før hun sovner) så sovner hun fint på armen, god og mett uten å ha puppen i munnen. Legger henne ned etter 5-10 min så sover hun ca 30 - 40 min før hun våkner. Hun er 5 mnd nå og sover mellom 2-4 slike lurer i løpet av dagen.

Går fint å legge henne på kvelden også med samme fremgangsmåte.

Skrevet

takker for svar..gutten min er 3 mnd, og det er at han blir urolig og oppgiret når han er trøtt..finer ikke søvnen selv, så vi har brukt puppen til nå for at han skal finne roen og få sove..han sutrer helt til han får puppen, skjønner ikke at an skal finne søvnen sel:( litt trist å tenke på at han måskrike seg i søvn, men jeg bare å gjøre det, hs sa at det er viktig først, så skal vi venne av han å må trilles hver gang han skal sove..jeg får aldri fri,derfor skal vi begynne nå..

andre som hr gjort dette på sine?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...