Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er det andre som trener regelmessig etter uke 20? Hva trener dere og hvor mye? Har vært ganske aktiv med løping frem til nå, men føler at det begynner å bli tungt. Trenger inspirasjon! Vil gjerne holde meg aktiv gjennom hele svangerskapet....
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Tja...inspirasjon vet jeg ikke om jeg klarer å gi deg, men jeg jobber som instruktør på treningssenter, så jeg _må_ jo være aktiv..hehe.. Så lenge som mulig! Har spinningtimer, både tøffe og lette. Har begynte å slakke av litt, merker jeg blir litt mer sliten nå enn før. Er 19+0 i morgen.
Davids mamma Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg trener mest på elipsemaskin og gjør styrke for ryggen, i tillegg til bekkenbunnsøvelser. Jeg har kuttet ut all løping nå, ikke fordi jeg er for stor eller fordi det er vondt, men jeg føler trang til å tisse etter 5 skritt... Elipsemaskin gir mindre blæreristing enn løping! Går også på spinningtimer når det passer. Jeg har kommet halvveis i den 27. uka. Trener 3-4 ganger per uke, synes det er lettere å trene nå enn i de førte 3-4 månedene, fordi jeg var konstant kvalm og uvel da. Det er et eget trimforum her inne også, kanskje du kan finne litt inspirasjon der?
Elisabeth777 Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jeg skal trene så lenge som mulig. Har nettopp meldt meg på yogakurs for gravide. Det finnes kurs for både 1., 2. og 3. trimester. Ellers blir det spinningtimer og enkel styrketrening. Dager jeg ikke trener går jeg til jobb (40 min). Trener så lite belastende som mulig. Jeg frykter bekkenløsning , og har en rygg som kjapt får "hekseskudd" og oppfører seg svært vrang. Ikke kult å gå i 90 grader, gravid i tillegg. For ett syn....
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er 14 uker i morgen og kom meg endelig på trening i dag. Det var deilig. Litt sykling og litt ellipsemaskin og en deilig uttøyningsøkt. Begynner på gravideyoga i morgen og storgleder meg. Sist jeg trente var en svømmeøkt helt i begynnelsen av november. Har rett og slett ikke klart noe, men nå blir det i alle fall to ganger trening og en gang yoga så lenge jeg klarer Kan jo legge til at jeg går til og fra jobb de tre dagene i uken jeg jobber også, det er ca. 25 minutter en vei. Går en del ellers også.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Elisabeth777: Ser av profilen din at du også bor på Sagene i Oslo, er det yogakurs på Sagene samfunnshus du skal på?
Kamsen Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er "bare" i uke 16 nå, men merket i går på pilatestimene at det var enkelte at øvelsene jeg burde holde meg borte fra. Føltes for eksempel ikke "helt greit" å ligge flatt på magen og var ekstra støl i øvre del av magemusklene - uten grunn egentlig. Er det noen som har noen generelle råd når det gjelder trening for oss i vår situasjon? Særlig når det gjelder disse berømmelige magemusklene. Har skjønt at rette magemuskler burde man holde seg unna, men hva med de øvelsene for nedre del av magen...? Er vant med å trene i hvert fall to-tre ganger i uken og går til og fra jobb hver dag (ca 45 min til sammen). Skal fortsette med dette så lenge det lar seg gjøre, har jeg planer om.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Jeg trener 3 ganger i uken og er i uke 23. Trener helst spinning og styrketrening i sal. Kan gjøre alle øvelsene på Power timene enda, men gjør andre magemuskeløvelser enn normalt, og tar det litt forsiktig med vektene, slenger ikke på ekstra belastning nå som jeg er gravid. Det går helt fint foreløpig, så jeg håper jeg kan trene så lenge som mulig. Går også masse hver dag i forbindelse med reise til og fra jobb, ligger på gj snitt 10 000 skritt pr dag. Deilig å holde seg i form så lenge som mulig....
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #9 Skrevet 9. januar 2008 Er i uke 25 og trener stort sett 6 dager i uka. Blir en blanding av spinning, step/styrke, styrke i sal og elipsemaskin eller ergometersykkel. Kjenner det er tungt noen dager, men tar jeg meg tid til god oppvarming kjennes kroppen lettere ut. Trente helt fram til fødselen forrige gang, og håper å kunne gjøre det samme nå.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Bare å trene på:-) Jeg trener aerobic uten hopp + styrke 2 ganger i uka, og går en liten tur de andre dagene (30-40 min). Jeg er i uke 34:-) Satser på å trene 3-4 uker til. Mitt råd er fortsett å tren!! Du har SÅ mye igjen for det når du kommer mot slutten og det begynner å bli tungt! Det merker i alle fall jeg:-)
Ladybird82 Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er i uke 25 og trener som oftest 3-4 dager per uke: -Mor og barn-time som er åpen for gravide, har step og styrke. -Ridning på tur i rolig fart -Low areobic, -uten hopp Jeg har også fått en time per uke i varmebasseng i regi av fysioterapaut, begynner til uka.
1 fjols i huset og ett på vei Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Jeg er i uke 28 og har frem til nå trent tre ganger i uken, 1xvannaerobic, 1xsvømme, 1xergometersykling+armstyrke. Går helt fint å trene enda, satser på å holde på frem til en måned før termin når det gjelder bassengtrening. Får se hvor mye sykling det blir da også, kanskje magen er i veien? Hehe.
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Treningsveilederen min mente step, trappemaskin, aerobic uten hopp og sykkel er genial kondisjonstrening når man blir svær. Håper jeg klarer å fortsette med trening hver 2-3 dag gjennom svangserskapet. :)Lykke til
lillespiren2:) Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Hei Jeg er i uke 23 nå, og trener fortsatt regelmessig, ca 4 +\- , ganger i uken, at jeg går en tur hver kveld med bikkja. Jeg har løpt aktivt en del del år, og har derfor følt at jeg har kunnet løpt helt til nå, men jeg har måttet lagt om litt på kondisjonstreningen i det siste siden jeg merker lettere form for kondisjonstrening er det beste for kroppen, derfor sykler jeg en del, og bruker elipsemaskin. Varigheten på kondisjonstreningen kommer helt an på dagsformen, men generelt ca 45 min. i tillegg har en fysioterapeut satt opp et ypperlig styrkeprogram for meg. føler enda at jeg har god nytte av treningen, og har så langt i svangerskapet ingen fysiske plager. kjenner at arbeidsdagen også er helt topp enda, jeg er sikker på at treningen er en grunn til at jeg føler meg såpass bra:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå