Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jenta mi som nå er 3,5 år slutta med bleie i sommer, rett etter hun fylte 3 år... Det har gått kjempefint helt til november/desember. Helt siden da har hun tisset seg ut alt fra 1-5 ganger om dagen. Bæsjing går fint, men altså helt vannvittig masse uttissing! Er nesten så ille at jeg vil ha på bleie igjen....... Har prøvd med klistermerker, premier osv... men ingenting funker. I dag tisset hun seg ut 3 ganger i barnehagen og 2 ganger hjemme etter barnehagen. Hun har heller ikke uvi eller blærekatar, har sjekket det..... Noen som vet hva som er lurt å gjøre i en sånn situasjon?? Tips??? Utrolig slitsomt dette...........
Sørlandsjenta Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Hei Jeg har ikke noe svar, for vi sliter litt med det samme. Jenta mi fylte nylig 3 og sluttet med bleie rett etter sommeren. Det har gått kjempefint helt til desember. Da begynte hun å tisse på seg igjen. Hun tisser på seg 1-2 ganger om dagen. Jeg spurte i barnehagen i dag om de hadde noen råd, men egentlig ikke noe annet enn å overse det. Det var veldig vanlig at de får en sånn periode en stund etter at de har sluttet. Er visst ikke så stas og gå på do lenger. I tillegg til at de ofte glemmer å gå på do. Jeg synes det er litt fortvilende ja...
EvaL Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Det er en kjent problemstilling at barn begynner å tisse seg ut igjen etter å ha vært tørre en periode. Faktisk er dette langt vanligere enn man skulle tro. Det er 2 mulige måter å angripe problemstillingen på: 1. forsøke å holde ut med tissingen og vente til problemet går over med alt mas, frustrasjon og ekstra arbeid dette medfører. 2. ta på bleie igjen og vente til barnet selv igjen finner ut at hun/han skal tisse på do igjen, noe barnet garntert vil etter hvert. Det blir ikke bleiebarn igjen selv om det er naturlig å tenke slik. Personlig er jeg ikke i tvil om hva jeg ville ha gjort, jeg hadde satt henne i bleier igjen.
*En jente, en til i vente?* Skrevet 10. januar 2008 #5 Skrevet 10. januar 2008 Vi hadde samme problem.. hun var inne i slik periode for noen måneder siden, og fikk samme svar fra barnehagen om at noen sånne perioder var veldig normalt.. Jeg puttet på henne en bleie, vi sa klart og tydelig i fra om at nå måtte hun bruke bleie.. Hun ble veldig lei seg og fortalte meg at det kun var babyer som brukte bleier,.. Etter en natt i bleie stod hun opp tok av seg bleia, gikk på do, og sa at hun ikke var noen baby... Etter dette har hun aldri tisset seg ut igjen...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. januar 2008 #6 Skrevet 12. januar 2008 Følg henne på do selv om hun ikke egentlig føler at hun trenger, la hanne sitte litt, med en leke eller bok, kanskje hun kan få en tyggis eller noe mens hun sitter der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå