noche Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 tenker på ressurser som personale leker mat. elendig i vår bhg. synes de skulle få varm mat i bhg hver dag slik som i sverige. i vår er det en gang i uka og det er tomatsuppe (pose) pølse eller pannekaker. mangler voksne til stadighet og elendige leker (dukker uten hode etc) blir så oppgitt!
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Har ikke erfaring med privat barnehage, men vi har eldstegutten i en super, kommunal barnehage i Bergen.
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 det tror jeg ikke trenger være noe forskjell.... mine går i privat barnehage..har varm mat en gang i uka, men de lager som regel et middagsmåltid fra scratch, gjerne med grønnsaker osv de har vært å plukket selv (på høsten da)....tror ikke det er så vanlig her i landet å ha varme måltid hver dag.
Gjest Lille jenta mi Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Vi har snuppa vår i privat barnehage, og er utrolig fornøyde både med tilbudet og personalet:-) De for 3 måltider hver dag , og varm mat 3 ganger i uken. De har veldig fine leker innendørs som hoppeslott,dukkehus,sklie, og vanlige leker selvfølgelig... Jeg gikk i en kommunal bhg med datteren min når hun var baby (åpen bhg), og det kan ikke sammenlignes med den private bhg..her var lekene gamle og ødelagte, de hadde ikke råd til å kjøpe nye leker så de arvet leker som foreldre ikke ville ha til sine barn lengre... Dessuten fikk de kun tomatsuppe/pølser 1 gang i uken, ellers måtte de ha med egen matpakke. Men det er nok forsjell på komunale bhg også, jeg har bare vært i den ene..
Odine! Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Vi har kommunal, og her er det varm mat minst tre dager i uka og veldig bra personale. Jeg synes kanskje de kunne ha litt nyere billedbøker, men det kan lånes på biblioteket.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 De kan være det, men behøver ikke. Prøv Montessori-barnehage, om det finnes der du er.
La Perla Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Tror heller det er avgjørende om de er kommunale eller private. jeg har aldri fått plass til mine barn i kommunale, så jeg har kun erfaring med private, og har ihvertfall vært godt fornøyd. men det er ingen grunn til å tro at de kommunale er dårligere el. bedre.
Kristine :-) Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Det varierer fra kommune til kommune om private og kommunale barnehager er best. Her vi bor er de private klart best i forhold til ressurser. Bedre lønn til de ansatte, bra med leker, kjøkkenassistent i noen av de private og som regel vikarer. Problemet er heller at det ikke er nok vikarer å oppdrive... De kommunale sliter med for lite ressurser. Men som sagt det kommer an på hvordan kommunen prioriterer pengene sine. Staten betaler 2/3 av tilskuddet til de private bhg. Kommunen sitt tilskudd går her i kommunen i det store sluket mens i andre kommuner får de kommunale bhg det de har krav på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå