*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Lurer på hvor mye det evt ligger på? Er det dyrt og hvor lenge må man ha prøvd for å få det??
Babyønske �� Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Vet dessverre ikke så mye om det? Men har du vært inne på assistert befruktning. Der regner jeg med at noen vet en del om det
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Legg inn spørsmålet ditt på assistert befuktning, så får du nok mange gode svar http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/3073
Olianna Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Jeg er i gang med prøverør nå! SKal faktisk sette inn et befruktet egg i morgen! Er så spent! Vi har vært prøvere siden januar 06. Man må ha vært prøvere i ett år før du kan bli henvist til utredning. For meg tok det laaaang tid bare å få time hos spesialist. Så er det mye prøvetaging, og mere venting. Hadde første time hos spesialisten i mars. Etter prøver av både meg og samboeren min var vi i september inne til samtale hos spesialisten igjen. Da tok hun avgjørelsen om at vi kvalifiserte til prøverør. (nedsatt sædkvalitet) Siden det er fritt sykehusvalg kunne vi velge sykehus selv. Hadde hørt at Porsgrunn hadde kort ventetid (7 mnd)og fått mye positiv omtale inne på "assistert befruktning" formumet. Selv om vi bor i Oslo valgte vi Porsgrunn. Vi ble veldig glade da vi allerede etter 3 måneder fikk innkalling til forsamtale i desember 07. Nå en måned etter er vi i gang. Kriteriene for å få prøverør er at man er stabilt samboende (minst to år) eller gift. Man har tre gratis forsøk. Egenandelen er på 15000 for medisiner om jeg ikke husker feil. For forsøk i det private er jeg ikke sikker på prisen. Lykke til!
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Hva lurer du på da? Hvor lenge man må ha prøvd for å få det....er vel ingen som VIL ha det... Vi hadde prøvd ca 2 år da vi ble henvist til Riksen. Før det må begge være ferdig utredet. Forsøkene er ikke gratis,de koster 1500 kr og med per forsøk ligger på 5000-15000,alt etter som. Du må legge ut for alt men får igejn for medisiner over 15 000. Privat ligger det vel på ca 50 000 for 3 forsøk + medisiner. Det er en utrolig slitsom og kjip prosess å gå igjennom,så vær glad om du slipper! Og må man gjøre det til slutt hjelper det mye å være godt forberedt på hva ,man skal gjennom. Håper du slipper:-) Lykke til!!
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2008 Hei Dollypopp.. Nei er jo ingen som vil det, selvsagt ikke! Men er litt greit å bare forhøre seg litt:) Har ei venninne som lurte også ser du! Vi har prøvd nå i 20 mnd og skal bestille time for utredning snart:) Håper vi slipper prøverør og alt det der:) Helt klart.. Takk for mange svar:)
dollypopp *tvillinggravid* Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Lykke til med utredning! Håper de finner en måte å hjelpe dere på. Hos oss fant de ikke noe galt med meg men kanskje en liten "feil" på svømmerne til mannen (har antistoffer men de vet ikke om det betyr noe...). Du får sikkert noen runder pergo til å begynne meg,får håpe de gjør susen:-)
*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2008 Ja, får håpe de finner en måte å hjelpe på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå