♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er det kjipt å ha dette samtidig? Herr Blaabaer og jeg har forlovet oss og vurderer å slå sammen disse to store begivenhetene. Delvis pga økonomi, delvis pga lang reise for slekt og venner. Synspunkter?
Jannamor Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 min svigerinne slo sammen dåp og bryllup 29 desember i fjor blir det jo hehe. For meg blir det litt sånn. Hva forventer du av bryllupet? og dåpen? Hvem skal ha hovedfokus? Det er mange spørsmål som må taes opp og diskuteres. blandt annet, hvor skal hovedfokus være, på dere eller dåpsbarnet er det dåp og bryllup eller bryllup og dåp. skal dere ha bryllups kake? vals? dåps kake? middag i bryllup kontra dåp er gjerne litt anderledes, hva vil dere ha? hvordan inkludere barnets faddere og forlovere uten at det blir kaos? musikk? Men ja tanken er god, og veldig økonomisk, men hovedsaklig må man velge fokus, hjelper deg gjerne videre, etter det
Jannamor Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 og ikke minst selve sermonien. Kan fort bli masse rot, så litt regi er absolutt å ønske. HVa skal først og i hvilken rekkefølge, hvem holder barnet hvor, hvem holder brudebuketten, skal barnet bæres på vei inn, skal dere ha inngang? skal dere gå sammen inn? far følge? og ut? faddere bære barnet? dere?
Håperpåønskebaby Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 Det er MANGE som har gjort dette før dere. Som konditor kan jeg hvertfall si at det å kombinere bryllupskake og dåpskake ikke er noe problem. Man kan feks ha to hjerteformede kaker som står inntil hverandre, med eks "Heidi 01.01.2008" og på den andre "Kari og Ola". På jobb har vi Mikke og Minni mus i brudepar, og mikke-/minnimus babyfigurer til dåp, det ble utrolig stilig! Men med hele dagen, husk at den blir slik dere selv legger opp til den! Dersom dere legger opp til at det skal være fokus på dere tre som en familie, så blir det slik
NormaJean Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 jeg var i kombinert dåp og bryllup i sommer, funket kjempe bra det. dåpen ble flettet lett inn i vielsen og selskapet var kjempe koselig. Ikke så mye barn der, alle var over 10 i såfall, (untatt dåpsbarnet og søster) beste måten å få det til å funke best er å ikke ha for mange barn tilstede. (og isåfall ha en nanny) det ble mer fest, med dåp ved siden av. middagen startet med at brudeparet sang en barnesang til datteren sin og noen holdt dåpstaler, så var fokus mest bryllup. en smart, koselig og økonomisk måte å løse det på. spesiellt fordi det er litt mye å kreve at slekt langtfra skal reise mange mil 2 ganger i en kort periode.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 9. januar 2008 #8 Skrevet 9. januar 2008 Jeg har også tenkt på dette, for vi skal døpe begge guttene sommeren/høsten. Men så lenge fokuset er på å samle familien til å dele dette med oss, så antar jeg det går greit. Vi er ikke SÅ tradisjonelle at vi ikke kan være litt fleksible på det, men ser jo at det kan bli litt lang tid i kirken, da -med tre sermonier, men kanskje hvis vi tok det på to dager etterhverandre....? Vet sannelig ikke, jeg -og det blir nok (som vanlig) med tanken, hehe...
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 9. januar 2008 Tusen takk for svar! Har jo tenkt litt som Jannamor at det kan bli kinkig å dele oppmerksomheten mellom dåpsbarn og brudepar. Men hvordan man velger å gjøre det under seremonien tror jeg det går an å finne ut av uten at det blir rotete. En prest har sikkert erfaringer/synspunkter på dette også. Dette med kaken hadde jeg ikke tenkt på! Godt mulig vi stjeler ideen med to hjerteformede kaker. Fint at det blir en til "hver":) Barn har jeg ikke tenkt på under festen... Siden dette er første barnebarn på begge sider, kommer det nok ikke så mange. det måtte evt bli vennepar med sine små, men det gjenstår å se hvor mange venner vi ber. Ikke enkelt det her! Har aldri laget stort familiselskap/fest før, så det er mye nytt å tenke på, og mye logistikk som må planlegges.
rumpetroll har født Skrevet 9. januar 2008 #10 Skrevet 9. januar 2008 Jeg og mannen min giftet oss samme dag som vi døpte begge barna våres! Vi hadde koldtbord og kaker og kaffe etterpå. Ingen fest siden det var en dåp også. Vi synes det fungerte kjempefint og har bare fått positive tilbakemeldinger. Men det kommer selvsagt an på hva du forventer av bryllupet og dåpene... Vi stilte ikke store krav til bryllupet. Ønsket ikke prinsesse bryllup med 7 retters middag og fest til kl 5 om morgenen. Det ble like mye vår dag som barnas dag. Lykke til med bryllup og dåp!!!
hemmelig :) Skrevet 9. januar 2008 #11 Skrevet 9. januar 2008 Vi gjorde dette. Valgte aa ha hovedfokus paa oss selv. I kirken bar min mann opp mini og storebror gikk inn sammen med dem. De satte deg paa sine stoler og mini ble overrakt til en av fadderne. Deretter gikk jeg inn sammen med pappa. Saa var det en salme Daap Salme vielse paa vanlig vis. Etter det gikk vi ut paa vanlig vis og fadderene gikk ut med daapsbarnet. Vi hadde barnevakt til ungene saa resten av kvelden var kun bryllup. De som ville vaert invitert i barnedaapen ble invitert hjem til oss paa Daapslunsj dagen etter hvor vi dekket med lyseblaatt, tok bilder av daapsbarnet, hadde daapskake osv. Det fungerte straalende minius det faktum at mini hadde oerebetennelse og maatte til legevakten 1 time foer vi skulle vaere i kirken
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 9. januar 2008 #12 Skrevet 9. januar 2008 Til rumpetroll Det er sånn jeg tenker og. Trenger ikke den "typiske" bryllupsdagen, men vil heller feire den med barna og famiiene våre, Vi skal ha hagefest til dåpen hos foreldrene til samboeren min. Masse friske blomster, coltbord og enkelt beklednig, hehe -håper på en skikkelig solskinnsdag! Men hvorda gikk dere frem med vielsen og barnedåpen på begge? Altså sermonien?
rumpetroll har født Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 Majamini-venter gutt nr.2 Høres ut som en perfekt dag! Seremonien begynte med at jeg og mannen min gikk opp kirkegulvet, så var det vielse. Etterpå kom fadderene og dåpsbarna frem til døpefonten og de ble døpt. Vi fant ut at det var det beste siden jeg hadde brudekjole og gjestene "ikke skulle se meg før vielsen". Presten kommer nok sikkert med råd hvis dere spør han også. Vi overlot alt til han- salmer og det hele! Ble kjempefornøyd!
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 Så stas, rompetroll :-D Dette skal jeg jammen gå videre på :-). Takk for tips!
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 9. januar 2008 #15 Skrevet 9. januar 2008 Vi har steifet innom tanken på å gjøre det sånn. Både pga økonomi, familie, og at det er veldig praktisk.. Alt av familie har lang reisevei, og i og med at vi i tilegg muligens flytter iløpet av sommeren, så passer det best å gjøre det på den måten. Blir å gå mye penger på kort tid...Vi hadde uansett ikke tenkt oss et kjempesvært bryllup. Har vært sammen i 8 år liksom..Forlovet oss nå i desember =O) Ingen ring ennå, har litt tjukke fingrer for tiden.. =O( Får se hvordan vi organiserer det hele, det kommer jo helt an på hvordan man vinkler det =O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå