Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja-sønnen min er 7.5mnd og han gråter i søvne. det har han gjort nesten siden han var født. synes synd på han-tror han må ha mareritt. av og til vekker jeg han for at han skal slutte å gråte. tok det opp med helsesøster, men hun hadde ikke hørt om det tidligere. kan du fortelle litt om dine erfarinmger

Skrevet

Ja! Noen ganger hviner hun til skikkelig høyt! Her en natt lå vi ganske tett ansikt til ansikt også skrek hun til.. Fy tute som jeg skvatt! Hadde hjertebank leeenge etterpå.. :)

I det siste har hun grått i søvne også, som om hun har vondt liksom. Lurer på hva hun drømmer om...

Skrevet

snuppa mi gjør også det noen ganer!!! hyler så jeg kommer løpende men så bare sover hun....

Skrevet

det gjør min lille også.

plutselige hyl, men sover like godt når jeg sjekker

Skrevet

Nei. Har ikke opplevd det før.... Har hvertfall ikke hørt det før.

8 mnd

Skrevet

Gutten vår er nå 3.5 mnd. Han har siden han var ca 2.5 mnd grått i søvne. det som er merkelig er at det skjer hver gang etter at han har sovet i 40 min. Kan faktisk nesten stille klokken etter det. Så har lurt på om det har med de ulike søvnfasene å gjøre. Han sover i vogn på dagtid. Har trodd at han ikke liker vogna, så vi har prøvd å legge han inne også. Men det samme skjer der. da sover han faktisk enda kortere. I vogna så skriker han, vi springer til og sjekker, men han sover. Vi går inn og 3 min etterpå skriker han igjen. Vi sjekker. Nå har jeg prøvd å avvente det litt. da sover han godt igjen ei stund til. Skrikeperiodene varte sist i ca 10 min. Men skriker bare i kanskje noen sekunder av gangen. hvordan er det hos dere?

Skrevet

Jeg tror det er riktig som du sier at det har noe med de ulike svnfasene å gjøre. Det er noe som kalles natteskrekk, og mange barn har det. Met vanlig hos bar i toddler-alder, men jeg har hørt at yngre barn også kan få en variant av det. Min sønn hadde det en periode for noen måneder siden. Våknet etter ca 90 minutter og hylte. De fordøyer sikkert bare dagens mange inntrykk. Viktig at de får sove godt og lenge nok på dagtid, så ikke alt samler seg opp til natta, tror jeg i alle fall. De siste nettene har jeg sett at gutten min også ligger å smiler bredt i søvne. Da drømmer han sikkert om det morsomme han har opplevd:)

Skrevet

Min er snart 5 mndr og gråter i sövne...Har gjort det siden han var ca 1,5-2 mndr gammel...Han gråter ikke höyt eller skriker men sånn stille hjerteskjärende gråt...Jeg får lyst til å gråte selv :(

Noen ganger holder det å gi smokk og stryke litt på kinnet så slutter han mens andre ganger må jeg ta han opp.

Det har hendt at han hikster og er lei seg en stund etter at han har våknet..trenger mye tröst da..lurer på hva han drömmer om...

Skrevet

han sover godt om natten. kan legge han kl 20 og sover da i 12 timer med amming underveis. Skrikingen er bare på dagtid når han skal sove. Har også lurt litt på om han ikke får i seg nok av den fete ettermelken som gjør at han holder seg mett lenge. Han er kjempesulten når han våkner.

Skrevet

det hender hun skriker til ja, noen ganger bare bittelitt, andre ganger masse.. men sovner stort sett igjen med en gang. bare stryker litt over kinnet og trøster så sover hun videre.

andre ganger smiler og ler hun i søvne, så det er nok bare noen hun drømmer om kanskje.. eller kanskje hun har litt vondt i magen eller noe? skjer bare om dagen, ikke om natta..

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...