Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hei! Når bør man søke barnehageplass? Er dette forskjellig fra sted til sted? Tar barnehager inn nye kun en gang i året?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Gå inn på din kommune sine hjemmesider. Det skal stå der. De fleste har et hovedopptak (søknadsfrist 1. mars her). Barnehageåret går fra august og det er til da man søker plass. Man kan også søke utenom, men det er ikke så enkelt. Private barnehagen kjører ofte sitt eget opplegg men det er litt forskjellig praksis rundt omkring.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 ok men de fleste har jo ca 1 år permisjon. Så hvis man får barn på våren 2008 hvordan gjør man det da med inntak? må man egentlig holde av plass fra august året før da? Når man trenger plass fra mars-april? Sorry hvis dette er teite spørsmål men aldri vært noe borti dette med barnehage så er ikke helt oppdatert.
Solskinnstrall Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Hvis du skal holde av plass- må du betale for den rett og slett....kjipt. Jeg skal føde i januar- og håper på å få inn ungen min i barnehage fra januar 09 - men skal jeg vite helt sikkert at vi får plass- må jeg søke så vi har plass fra august av. Men da må jeg betale 2300 i mnd- til ingenting og det har vi da ikke råd til:) SÅ jeg satser på å søke på plass til sommern om plass i januar....
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 så det går an?? at barnet kan få barnehageplass fra januar? jeg har termin 9 feb og perm ett år. Kan jeg da søke til sommeren om plass til neste år?
yvve73 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Da tror jeg det er en fordel å ta kontakt direkte med barnehagene. Det er ikke egne opptak på den tiden av året, men hvis det ikke er venteliste i barnehagen, og et barn slutter( f.eks flytter), så er det jo en mulighet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg vil tro det er ulikt fra sted til sted, men bor du (som jeg) i et av de områdene med dårligst barnehagedekning, har jeg hørt at det kan være lurt å slenge inn en søknad med en gang man får personnr. En jeg kjenner gjorde det og har pr dd ikke fått bh.plass. Babyen er nå 15 mnd. Det kan ta veldig lang tid og spes. hvis du og barnefaren bor sammen og har faste jobber. Da stiller man bakerst i køen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå