Mamma til to søte sjarmtroll Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hei Jeg lurer på om de tok noen HCG prøver på deg når du var inne for blødninger? Jeg sitter og håper og håper at jeg skal oppleve det samme som deg..men realiteten må nok snart ta meg...19 des hadde jeg hcg på 34000, uken etter 31000 og denne uken ble den målt til 19720..på fredag såg de bare en foster sekk på UL, i dag såg gynekologen et ørlite fosteranlegg...han regnet det til å være ca 5 uker gammelt, men såg ingen hjerteaktivitet...legen mente det var en MA, men spurte nå når jeg hadde testet positivt. siden det var for 8 uker siden, så kunne det ikke være tvil om at dette var Ma sa han...men jeg håper nå jeg da..skyver bare den værste sorgen fra meg, men den kommer vel for fullt når pillen må svelges:(
petiteM's Skrevet 10. januar 2008 #3 Skrevet 10. januar 2008 Hei! Beklager at jeg ikke har vært her inne og svart deg. Har vært bortreist i forbindelse med jobb i noen dager, og ikke hatt tid til "private sysler". Jeg fikk ikke måle HCG. Tror rett og slett legen min synes det var best at jeg ble sendt rett til UL for å få svar på om det var en MA så snart som mulig. Iflg. gynekologen som utførte UL, er det nok ganske tidlig å se hjertelyd ved 5 uker. Hvis vi skal sette min termin etter fosterets størrelse ved ul, og ikke etter menstermin, fikk jeg beskjed om MA ved ca uke 6 - hvor vi altså ikke så noe hjerte. Hjertet dukket opp 10 dager etterpå, og fosteret målt til å være ca. 7+3. Hun måtte lete ganske lenge, og forstørre ganske mye, før vi skjønte at det var et lite foster - ikke rester - som befant seg der inne. Ved UL uken etter, var det ingen tvil om at fosteret var der, og vi fant alt vi skulle med en gang. Dessverre opplevde jeg SA samme dag - ingen tvil da smertene, blødningene og restene kom:-( Hadde da hatt blødninger i ca. 6 uker, og opplevd både opp og nedturer.... Mitt budskap: Kan ikke si noe om HCG verdiene dine, men UL var nok i tidligste laget i forhold til hjerteaktivitet. Hvis dere har sett fosteranlegg synes jeg du skal være optimistisk, og tenke at det bare har vært en litt treg start på den lille:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå