noche Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 tenker på hvis man går til legen og sier man er stressa, utbrendt på jobben e.l. hvor lenge pleier man å få sykemelding for?
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Det kommer nok veldig ann på legen. Tror noen skriver ut så og si uten grunn, mens andre er mye strengere.
Gjest irismor Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Det er ikke bare å knipse i fingrene og tro man blir sykemeldt med en gang. Kommer an på legen og pasienten. Og er man utbrendt så kan det faktisk ta lang tid før man er i form igjen.
Bella Swan Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Hvis man går til min lege, må man ligge for døden før man får sykemelding... hehe. Han har til dagsdato ikke skrevet ut sykemelding til meg selv om jeg den ene gangen fikk en knekk i ryggen og ikke kunne gå og den andre gangen hadde gallesten smerter.. har måttet bruke egenmelding.
noche Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2008 tenkte bare siden mange er sykemeldt pga av stress. hvordan "bevise" det for legen liksom annet enn å beskrive det selv...så sant du ikke har kroppslige symptomer da...
winneboo Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har fått sykemeldinger slengt etter meg i hele høst, men har ikke tatt noen da. Virker som legene nå til dags er litt slappe på det. Jeg har fått tilbud om både 1 og 2 uker sykemelding i første omgang!! Uten at de fant ut hva som feilte meg å. Sa bare nei takk å beit tenna sammen å dro på jobb. Ville jo heller vite hva som var galt. Istenfor spiste jeg smertestillende i ukesvis å gikk på jobb. Startet i ny jobb i august så tør ikke å begynne å sykemelde meg så tidlig i en jobb. Så det kommer nok ann på legen vil jeg tro.
meg & to små vampyrer Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Min forrige lege var veldig tilbakeholden på slikt. Der var det ikke lett.
winneboo Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Det var forresten min fastlege+ et par forskjellige leger på legevakten. De på legevakten ropte sykemelding nesten før jeg fikk beskrevet smertene. Min tidligere fastlege var strengere.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Syns det virker som om mange leger er veldig slappe med det. Særlig gravide kan jo få sykemelding for ingenting... Har selv fått tilbud fra legen om det flere ganger begge gangene jeg var gravid uten at det egentlig var noe galt.
Cleary Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Jeg fikk ikke sykemelding da jeg var gravid. Føttene var så store/hovne at jeg nesten ikke fikk på meg sko, og leg var dødstrett hele tiden. Det var ikke snakk om noe sykemelding, ikke en gang 10% :-(
mams-til-tre Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Noen leger gir nok ut mer sykemeldinger enn de har lov til, for det har blitt veldig strengt, for å si det sånn. Man skal ha en veldig god grunn for å bli sykemeldt, men er man utbrendt så burde man få en sykemelding da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå