Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 hei. Har vært mye syk i det siste.Vært forkjølet,slitt med urinveisinfeksjoner,mye svimmel pga lavt jern.Også har jeg veldig vond bekkenløsning som har gjort meg ganske bevegelseshemmet.Så har blitt MYE sofasitting og lite aktivitet på meg.. Gruer meg veldig til fødselen med tanke på den dårlige helsa! Har jo lest at en fødsel blir regnet som et maratonløp! Og det er virkelig noe jeg ikke har ork til nå..Er i uke 35 nå... Noen som har noen tips til meg? Er det noe jeg kan gjøre for å forberede meg best mulig?
Erisa* Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Du kan jo gjøre noe med det som er mulig å forandre på - nnemlig jernmangelen. Ta jern sammen med C-vitamin, det øker opptaket. Og utenfor måltider. Drikk rikelig med vann for å unngå forstoppelse. Ellers er det nok lurt å hvile så godt du kan, og kanskje gjøre litt forsiktige øvelser for bekkenet ditt - kanskje jordmor kan gi deg noen tips om hva som kan være bra for deg? Det er mange som ikke kan være særlig fysisk aktive mot slutten av graviditeten, men de klarer jo å føde likevel;) Så vi får satse på at det gjelder deg også! Jeg har vært mye sliten og tom for overskudd i desember, men nå når januar kom, så har jeg plutselig fått litt mer energi. Det passer jo fint, siden termin er om 12 dager:) Håper det blir slik for deg også! Bekkenet mitt har også blitt mye bedre siste to ukene, tror det har sammenheng med at hodet ligger lenger ned og stabiliserer. God bedring og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå