Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

de ansatte har vært sykemeldt den ene etter den andre, nå pedleder. ofte en voksen på 16 unger. synes d er elendig. vi får ikke vite hva det er heller, bare at de er sykemeldt. lurer på om dette misbrukes i barnehage sektoren? eller er det tilfeldig. litt rart ja.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har da ikke krav på å vite hvorfor de er sykemeldte. Det har ikke engang sjefen dems.

Skrevet

Dere har ikke noen rett til å vite hvorfor folk er sykmeldt da.

Det er faktisk ikke lov med 1 voksen på 16 barn, så det bør du ta opp med noen høyere opp.

Skrevet

Selvfølgelig får du ikke vite hva det er.. det har da ikke en gang arbeidsgiver krav på å få vite!

Dette går i perioder, og barnehage er en tung jobb og det blir fort en del sykemeldinger ut av det, spesielt på småbarnsadvelinger.

Det som er dårlig her er jo at barnehagen ikke setter inn vikarer.

Skrevet

nei er ikke fordi jeg er nysgjerrig, men lurer jo på hva det er siden det rammer nesten alle av de voksne...

Gjest irismor
Skrevet

Det kan vel ikke bare være 1 voksen på 16 barn. Det er da ikke forsvarlig.

Skrevet

barnehagen har ikke penger til vikar

Skrevet

Hvis det er snakk om langtidssykemeldte er det bare tull. For etter 16 dager er det ikke lenger barnehagen som dekker lønn til den sykemeldte, så da kan man sette inn vikar uten å tape penger på det.

Skrevet

Du har overhode ikke krav på å få vite hva som feiler de ansatte på avdelingen til sønnen din! Ikke engang arbeidsgiver har rett til å vite diagnoser.

Men det er ofte høyt sykefravær i barnehager, men det florerer også mye smittestoffer der som barna frakter med seg hjemmefra... Dessuten er det en jobb med mye belastninger.

Det dere derimot bør få informasjon om er hvem som er vikarer, og evt. begrunnelser for å ikke sette inn vikar.

Hender det forresten aldri at det er flere syke på en gang på din jobb?

Skrevet

Ta det opp med styrer, det er det eneste som hjelper. Det er ikke forsvarlig med så lite folk på så mange barn! Jobber selv i bhg og situasjonen er akkurat slik du beskriver det. Problemet er at de ikke setter inn vikarer!! De sier at de ikke får tak i men de er NØDT å få tak i dersom de er så lite folk, det er verken forsvarlig er lov. Nevn det for styreren, jeg har prøvd flere ganger som ansatt men det hjelper ikke. Tror det er bedre dersom foreldrene sier fra! :)

Skrevet

nei ikke på denne måten, minst to uker av gangen eller jobber halv tid. ikke så mange nei. av fem ansatte, tre sykemeldt av gangen men ike "syke" slik at de ligger hjemme i senga. vil bare vite om det er jobbsituasjonen eller hva det er. ikke moro å hente eller levere til vill vest tilstander.

Skrevet

Dere må kreve at det blir ordnet med vikarer.

Hvorfor folk er sykemeldte, har du ingenting med.

Skrevet

Du har nok ingenting med om det er jobbsituasjon eller om det er av annen grunn.

Skrevet

ja ser jeg blir misforstaått litt her. vet det ikke er min business, men jeg "lurer" likevel fordi det er underlig, og har muligens noe med miljøet i barnehagen til poden å gjøre...er det så slitsomt å jobbe i barnehage (tenker da på med normal bemanning) har gjort det selv, men mange år siden.

Skrevet

Syns ikke det er så underlig, jeg... Ofte når man blir syke, er det smittsomme ting. Da være seg influensa, forkjølelse, omgangssyke osv osv. I en barnehage må det da være ekstra lett å bli syk, også for de ansatte.

Skrevet

ja men som jeg har nevnt har de ikke vært "syke" og ofte innom jobben. men ofte jobber 50% eller noe...

Skrevet

ok. Men kan jo være fysisk syke for det. F.eks. ryggplager e.l. Trenger absolutt ikke være noe med stress eller noe.

Skrevet

joda, men tre av fem ansatte samtidig. samme kan det være. blir bare litt oppgitt for min sønn blir ikke passet godt nokpå..

Skrevet

Dere kan ha et hastemøte med styreren av bhg og bhg sjefen i kommunen, evnt gå til media så vil det jo skje noe straks.

Men at de ikke har råd til vikarer er det dummeste jeg noensinne har hørt.Prisavslag på bhg plassen kan også være aktuelt siden det ikke er nok bemanning.

Skrevet

Å herregud det er dummeste jeg har hørt!! Folk i barnehage har da vel også lov å være syke vel??

Men er det en voksen på alle barna HELE dagen, eller akkurat bare når du er innom? Vet ikke om du følger med på nyheter, men der har det vært mye om hvor vanskelig det er å få tak i folk på timen i barnhager. Og egentlig overalt nå med den lave arb.ledigheten som er nå. Og tro meg, som ped.leder så er det jammen ikke mye gøy å være fåtallig på jobb, og i tillegg få sånne tilbakemeldinger som du lirer av deg!

Skrevet

Det kan skje det.

Men én ansatt på 16 barn er ikke tilfredsstillende, nei. Det bør du ta opp med barnehagen, og evt. barnehagekontoret i kommunen.

Skrevet

Mammatilverdensherligste: det er faktisk reelt at det ikke er penger til vikar mange ganger, spes i komm.bhg. I en barnehage jeg jobbet i var det så mye sykdom at pengene allerede i september var oppbrukt! Ta kontakt med kommunen om du ikke tror det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...