Gå til innhold

Når man har et barn som var dysmaturt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det stor sansynlighet for at neste blir det også?

og noen som vet grunnen til at dette skjer?

Finner jo ingenting om dette på nettet jo!

kanskje det finnes et annet navn på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bort t'en. Kommer masse når man søker på dysmatur. =)

Skrevet

Hei. Min førstevar dysmatur. 2,5kilo rett før termin.

Men min 2 var 2,8kilo 4uker før termin. så han hadde blitt ca 3,6kilo. Så ikke to dysmature her;) Eneste jeg kunne svare på hehe:)

Skrevet

Ok=) takk skal dere ha...=)

Mathias&Andreas sin mamma:) fikk du noe ekstra oppfølging i siste svangerskapet? sjekket de ekstra om han var liten av vekst eller noe?

Skrevet

Niesa mi var dysmatur.

Når søsteren ble gravid igjen, hadde hun oppfølgings UL fram til gutten kom 4 uker før termin.

Han var ikke dysmatur (veide 2600), mens niesa mi veide 1940

Skrevet

Fikk en ul ekstra,men gutten vokste godt så jeg trengte ikke fler. Men om du blir gravid igjen,stå på ditt!! Det hjalp meg mye på siste svangerskap:)

Skrevet

Ok=)

Vil IKKE oppleve den der usikkerheten en gang til altså... var heller ikke fornøyd med sykehuset. de sa de kanskje skulle sette meg igang men visste ikke når, småsnakk om at keisersnitt kanskje kunne bli et alternativ, de fant ikke ut hva som var galt og visket og tisket mens jeg ikke fikk vite noenting=(

var livredd, det hadde vel alle med SF-mål som ikke vokste etter uke 33 vært...

Skrevet

Sauen og dingsen=) Har sendt deg pm!=)

Skrevet

Hei! Bare lurer, hvor stor var jenta di? Når ble hun født i forhold til termin?

Skrevet

Hun var 2330 g og 47 cm, født på menstermin/en uke før ultralydtermin.

Skrevet

Okey, takk.

Har en jente som var litt større, men også født senere. (3060gr og 50 cm, født en uke over UL-termin, to uker over menstermin).

En av barnepleierne mente hun var dysmatur, men ingen andre har nevnt noe ang det. Barnelegen mente hun ikke var det, men det henger enda igjen i bakhodet mitt. Finner ingen definisjon på hva som er dysmatur eller ikke. De fleste jeg har hørt om har vært betraktelig mindre enn jenta mi.

Skrevet

Er ikke dysmatur babyer på under 2500g når de er født etter 37 fullgåtte svangerskapsuker?

Skrevet

jo det stemmer, under 2500 g etter uke 37. andre tegn:

-tørr, skallende hud

-tynn i forhold til lengde

-huden ser for stor ut, som om babyen har vært på slankings

-dårlige utviklede reflekser, som sugerefleksen - ergo, ofte startproblemer med ammingen.

Skrevet

Førstemann var 2089g og 46 cm.

Andremann var 3138g og 50 cm.

Fikk tilbud om ekstra ultralyder når jeg ventet nummer to, og jeg hadde alle kontroller hos fastlegen hver mnd.

Skrevet

Gutten vår var dysmatur. På sykehuset sa de at det var fordi han hadde lav kroppsvekt i forhold til alder. Født tre uker før termin.

Skrevet

Har hørt om barn som har vært over 2500 gr som har blitt betegnet som dysmature. Og jenta mi var jo over 2500, så hvorfor kalte barnepleieren henne dysmatur. Kunne skjønt det om hun lå i grenseland nå det gjelder vekten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...