Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 satt med et familiemedlem som er gravid. Ikke 3 mnd engang. Vi satt og snakket om utstyr o.l. Hun skulle ha både skinn og voksipose. Men så tenkte hun at hun trengte ikke kjøpe begge deler, men at hun kunne låne ei venninne sin pose. Da tilbød jeg henne vår pose, var bare å kjøpe nytt trekk, så er den god som gull. Men, neida, da skulle hun plutselig ha alt nytt likevel. Der fikk jeg den, om at det jeg/ vi har aldri er bra nok. Er så lei av slikt fra den kanten. For å si det sånn så er hun bortskjemt og kommer nok til å få det meste fra foreldre og besteforeldre. Og som førstegangs skjønner jeg godt at man ønsker alt nytt. Men er det nødvendig å såre sånn da. Er ikke bare denne posen altså, men skal jeg skrive alt så hadde jeg blitt sittende her. Hun gir meg ofte følelsen av å være annenrangs i forhold til barna, utstyret, hvordan vi har det hjemme etc. Vi har det ryddig og ordentlig hjemme, ingen røyker, ikke dyr. Vi vasker normalt mye og stryker duker og gardiner. Lufter og ordner. Uansett får jeg helt dilla når jeg vet de kommer, for da må jeg vaske igjen føler jeg. For hun har innrømmet at hun går og ser hvordan folk har det hjemme hos seg. Ikke bare hun foresten, får helt prestasjonsangst av å få besøk fra ene siden av familien samt henne. Har bestemt meg for å unngå hele gjengen så godt jeg kan, egentlig. Orker ikke mere crap og hint og antydninger og finne ut at jeg var utelatt fra nok en familiesamlingsstund. Har skjedd noen ganger, ja:/ Jaja, fikk sytt litt hvertfall. Er lei av folk som utgir seg for å være noe annet enn de er.
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 He he. Bare gled deg til hun får barn selv. Kanskje hun ikke er så kjepphøy da. Når hun supper rundt og lukter sur gulp, husarbeidet tårner seg opp og hun uffer seg over hvor slitsomt det er å ha barn. Da kan du si at du ikke synes ikke det er så slitsomt, og normalt renhold bør hun da klare :-) Slike har det med å få døra i trynet en vakker dag, og da kan du jo stå klar med et lite stikk tilbake. En annen ting, om hun får alt av foreldre og besteforeldre, og du har skaffet ditt selv så har nå du større grunn til å være stolt. Og få alt i hendene er ingen kunst. Klarer jeg også det! Vær stolt av det du har og den du er du! Det er nå en gang slik at det er av sine egene man skal ha det. Men prøv å hev deg over det. Hver gang du får en flosete kommentar om ting så tenk at den som ler sist ler best. Det pleier å stemme!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Takk:) Det hjalp faktisk mye å lese svaret ditt:) Ikke at jeg ønsker noen noe vondt eller så. Vi har også fått mye hjelp av foreldre, når vi bygde hus. Men til barna har vi skaffet alt av utstyr stort sett selv. Og sannelig har du rett, er vel mer å være stolt av det:) H.I
♥Once♥upon♥a♥timeƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Det var godt å høre! Hovmod står for fall vettu! Så din dag kommer nok den!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Og så har det noe med verdier å gjøre også. Du har det rent og pent og tar deg av barnet ditt, men fokuserer kanskje mindre på at alt utstyret skal være riktig merke, dyre ting osv., sånne overflatiske ytre ting.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Takk for svar:) Du har jo helt rett i det du sier. Men av og til blir ting litt dumt og leit, for å si det sånn:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå