Gå til innhold

Blir så irritert på Kari Jaquesson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt og bladde i der nye sunkost magasinet som kom med posten i dag og der står det et innlegg om Kari Jaquesson. Hun fremstår jo som en virkelig superkvinne, men når de spør henne om hvordan hun får tid til å trene hver dag svarer hun at hun ikke prioriterer å gjøre husarbeid!!??!! Hvem pokker er det som kan velge bort å gjøre husarbeid? (Jaja, for de som har mye penger er det jo bare å skaffe seg en vaskehjelp...) Men for oss vanlige dødelige er ikke det noe alternativ. Hun kunne heller skrevet at de som ikke får tid til så mye trening pga at de MÅ gjøre husarbeid, gjør jo en innsats de også! Så lenge du støvsuger eller vasker eller rydder er du jo i aktivitet selv om det ikke gir det samme resultatet som en times joggetur. Er det bare jeg som reagerer på dette???

Måtte bare frese litt, hehe! ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjønner deg, men hvem vet, kanske hun har det helt bomba hjemme ?? :)

Skrevet

Normale folk kan ikke velge bort husarbeid mot trening...hun urde heller kommet med kombiløsninger...hvordan trene når man gjør husareid..to fluer en smekk....jeg trimmer med moppa jeg :-D

Skrevet

Å ikke proritere husarbeid er jo ikke det samme som å ikke gjøre husarbeid da.

Kan hende dame proriterer trening, men nå er faktisk trening jobben til dama, og de fleste gjør jo husarbeid når de kommer hjem fra jobb, eller?

Dama irriterer meg også, men det er fordi jeg ikke liker holdningen hennes til folk som ikke trener, hun har trening som en jobb, og det er en vesentlig forskjell.

Mens hun drar hjem fra jobb (trening) har hun hele kvelden disponibelt til å gjøre hva hun vil, mens vi andre må prioritere å være hjemme med barna eller trene, man velger somregel det første, og det er noe kari ikke hels skjønner.

Men over til en annen ting, husarbeid er også trening, man blir kanskje ikke så fast i fisken av dte, men man er da virkelig i aktivitet:)

Skrevet

Det går fint an å trene sammen med barn i alle aldre,da så jeg synes det er en dårlig unnskyldning=)

Og mange damer ville ha veldig godt av å gjøre mindre husarbeid, la ting stå, lære barna å hjelpe til mye mer og de med mann - la han gjøre litt=)

Skrevet

helt enig!

Hun trener og trener, huset vasket da hun kommer hjem...

Skrevet

Selv om hun skulle ha vaskehjelp, noe forøvrig halve nabolaget her har, gjenstår omtrent 95 % av husarbeidet. Så hvordan hun gjør det uten å ha et rotehus aner jeg ikke, men mulig hun har en tjener som jobber hos henne fra kl. 15-22 hver dag, også i helgene.

Skrevet

Jeg blir ikke irritert. Bare tull at man trenger gjøre husarbeid hver ledige våken time. Eller... er det det kvinner gjør når jeg er ute på søndagstur og stort sett aldri treffer mennesker med barnevogn? Og ja. Huset her er ryddig og rent nesten bestandig. Tror jeg. Og vi har to fulle jobber. Legger til. Jeg er ikke noe overmenneske, og kjenner mange som får tid til aktivitet noen ganger i uka.

Skrevet

Er jo mulig at mannen hennes gjør husarbeid?? Og en vaskehjelp er da ikke så himla dyrt.

Skrevet

Hun sa på God Morgen Norge her foleden at man kan f.eks ta sit-ups i 10 minutter eller noe annet..HAr man ikke anledning til og trene 1/2 time - 1 time pr dag så del det opp i 10 minutters perioder. Det hjelper også.Og da har vi alle tid til husarbeid:-)

Gjest Lille jenta mi
Skrevet

Hun har nok egen vaskehjelp!

Irritererer meg når kjente mennesker sier at de har ikke tid til husarbeid..alikevel er det strøkent i huset, hmmmm....vaskehjelp ja!!

Skrevet

Men det nødvendige husarbeidet tar da virkelig ikke så vanvittig mye tid at man ikke får tid til andre ting? Kunne trent en masse jeg om jeg ikke hadde vært så lat.;-) Definitivt ikke husarbaidet som står i veien, men kun min egen latskap. Men jeg er begynt å trene litt vekter i det siste og skal i gang med litt gåing/løping også, og er ikke noe problem å få tid til det.

Må virkelig være trist å se tilbake på livet om husarbeid er det man har drevet mest med...

Skrevet

Tror faktisk det er mange som kan velge bort litt husarbeid. Hva gjør det om huset ser litt "bomba" ut en gang i blant? Jeg har en venninne som klaget mye over at hun var så sliten tidligere, men likevel prioriterte hun å stryke alt tøy til hele familien (inkludert undertøy), vaske badet og støvsuge hver dag. Idiotisk og unødvendig, spør du meg. Så, det er helt klart et alternativ å la være å gjøre mye av husarbeidet, og bare gjøre det mest nødvendige. Jeg prioriterer heller å være sammen med sønnen min etter jobben enn å stryke tøy og støvsuge. Stryke gjør jeg aldri, og støvsuge gjør vi en gang i uka. Altså har jeg prioritert bort husarbeid, selv om jeg er en helt vanlig dødelig og ikke har vaskehjelp;)

Skrevet

Veeelll, kan vel hende hun sikter til noen av de damene som over middels opptatt av husarbeid, rydding og vasking:)

Det finnes en god del av de og tror nok de alle kunne sluppet skuldrene litt ned, senket kravene og gjort noe annet.

Skrevet

Nå er det jo slik at hun lever av trening og at det er jobben hennes så at det prioriteres før husarbeid skjønner jeg godt. Jeg lar jo ikke være å forberede meg til jobben for å gjøre husarbeid. ..

Skrevet

Hvis jeg skulle velge mellom husarbeid og trening, hadde jeg nok valgt at huset så bomba ut, ja! Og trening gir overskudd, så husarbeidet går som en røyk etterpå! :-)

Skrevet

JA hun har alltid irritert meg ! Blærh!

Skrevet

Jeg prioriterer trening fremfor husarbeid. Holder fint å vaske/støvsuge rydde skikkelig 1 gang i uken, så lenge man tar det som kommer i løpet av dagen med engang.Gidder ikke å rydde meg ihjel rett og slett, drar heller og trener. Og hadde mange som sitter her hver kveld lagt bort pc´n 3 kvelder i uken og kommet seg ut på tur eller på treningsstudio så hadde det vært mer en nok trening. Det er bare snakk om 1 liten time.

Men kanskje min instilling er anerledes siden jeg jobbet i treningsbransjen før barn kom inn i bildet. Og ser viktigheten med å holde seg i form.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...