drømme_mamma er gravid Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 uke 33+6, opplever ikke kynnere..i alle fall ikke smertefulle kjenner at magen blir hard av og til. og noen ganger i løpet av dagen er det som om jeg får kvelningsfornemmelse i halsen og brystet, i noen tilfeller strammer magen seg da også..er dette vanlig?kan nesten føles som når man får angst..litt rart egentlig, og ubehagelig
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Jeg vet ikke hva den kvelningsfornemmelsen kan komme av, og ville nok tatt det opp på kontroll for sikkerhets skyld. Men jeg har heller ikke hatt smerter i forbindelse med kynnerne, ikke før nå helt på tampen. Får nesten inntrykk av at kynnere som oftest oppleves som ubehagelige eller vonde, men jordmor sa til meg at kynnere ikke skal være vonde. Mine kjennes bare ut som magen strammer seg...
indigo76 Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har det også slik som deg drømme_mamma, og legen sier det er kynnere. Trodde og de skulel være vonde, eller komme mer takvis, nå er det slik at magen strammer seg og er stram til jeg får slappet av, og får de pustevanskene du beskriver også når jeg ligger i ro. Er vel normalt etter uke 30, men legen skrev iallefall mye kynnere på sykemeldingen min.
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Endelig en som får de samme kynnerene som meg ! Jordmor skjønner ikke hva jeg snakker om. Jeg har hatt disse i de to siste svangerskapene og nemlig. Skikkelig ekkelt syntes jeg.
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg syntes det hjelper å puste seg gjennom de.... hehe, sa dette til jordmoren en gang og da mente hun det måtte være rier siden jeg pustet meg gjennom de, for det er jo det du gjør med riene. Men det er jo ikke det, men riene er jo på samme måten bare uten smerte. Tror det er to typer kynnere jeg, for om en slår sammen våre kynnere og de andres smertefulle kynnere så får en jo rier da. Bare uten virkning da.
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Smertefrie kynnere er vel omtrent like vanlig som smertefulle? Jeg har aldri hatt vondt da jeg har hatt kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå