Gå til innhold

Til dere som jobber i barnehage.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 4 år og en jente på 3 år. Venter baby 1 februar.

Siden etter jul har jeg hatt ungene i barnehagen hver dag. Korte dager, fra 10-15. Har jo dårlig samvittighet, men føler jeg trenger tiden hjemme til å ordne, lage klart, rydde i alt rot og boder og styr, hvile litt osv. Hadde ungene vært hjemme hadde jeg nok ikke "orket" å gitt dem all den uteleken som de har glede av, heller ikke engasjert meg så mye i lesing osv. Føler likevel det er feil av meg å sende de i barnehagen siden jeg likevel er hjemme......

En annen ting er at jeg sikkert trenger barnehagen mye når babyen kommer også......

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha dårlig samvittighet for det.

Ungene har godt av den sosiale treningen de får i barnehagen.

Ja, også har de jo korte dager også.

Kos deg hjemme du. :-)

Hilsen en mamma, som ikke jobber i barnehagen.

Skrevet

Ikke no galt i det... Korte dager er vel og bra, men faktisk er det litt vanskelig noen ganger med de ungene som har korte dager, for de mister så mange timer i uka. Både i forhold til å komme inn i den leken som de andre barna allerede har vært i lenge, samt som regel så "starter barnehagedagen 9-9.30" sånn at man gjerne "mister" ulike aktiviteter som er opp satt på dagene..

Og så har de jo godt av å få være sosiale, og ikke minst er det faktisk der hvor alle vennene (som regel) er.

Så ikke ha dårlig samvittigeht du, kos deg med å gjøre istand til den nye bebien kommer;o) og slapp litt av!! ;o)

Skrevet

Som smellycat sier så har barna godt av det sosiale som de får i barnehagen. Du skal på ingen måte ha dårlig samvittighet for at du sender de i barnehagen. Godt for dem å komme seg ut blant andre, og godt for deg. Når babyen kommer vil jo det bli litt endringer hjemme, og da kan det være godt for dem å se at barnehagen er den samme. Du vil sikkert ha behov for at de er i barnehagen når den lille kommer, og da er det dumt å ha dem hjemme nå for så å sende de i barnehagen etter den lille er født. Gjør som du bruker ;) Kos deg hjemme denne siste tiden.

Skrevet

Syntes overhode ikke du skal ha dårlig samvittighet.

Hvis de er 3 og 4 år har de jo godt av å kunne tilbringe tid med jevn gamle. Siden du ikke nevner noe om de regner jeg med at ungene trives godt i barnehagen.

Og da er det vel ingen problem at de er der, så får de kommet seg litt bort fra mamma også. Tror at unger i den aldren syntes det er litt godt også.

Og de har jo mye bedre glede av kvalitetstid med en mor som hatr energi en kvantitetstid med en som bare er veldig sliten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...