Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Faens forstoppelse! Jeg MÅÅÅÅÅ sååå på do , men er stinnstoppetett. Dvs jeg er full av forstoppelse. Og jeg presser , og plages.. Men så blir jeg redd for å presse for mye å.. pga baby! Kan jeg bare presse på , eller?? Går på Hemofer , jerntabeletter så det er der det kommer fra , skal begynne med lactulose , eller hva det nå enn heter.. men jeg må bæsje nååå!! Beklager alle sjarmerende detaljer..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 He he.. det er da bare å gå på do det vel... Drikk litt kaffe eller noe annet som setter i gang baken...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 hei! kan si det sånn at du ikke er aleine om å ha forstoppelse.. Men tror ikke du skal være redd for å presse babyen ut! den ligger trygt der inne den:) men tenk heller litt på at du kan få hemorider av å presse for mye, det gjorde jeg. Så prøv å vent til du kjenner det "kommer" sånn at du ikke presser frem disse hemoridene. For det er IKKE noe deilig skal eg fortelle deg:P lykke til!!
fjollefrua Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 da er det bare å plukke...(sorry detaljer) ta på en gummihanske hvis du har, eller bare smør på litt vaselin. Putt en pekefinger oppi rumpehullet og hjelp bæsjen ut... så fort du har fått ut "proppen" så skal du klare å presse ut resten selv... Vet det er litt ekkelt men jeg skal love deg det er deilig når du har fått det ut...
mie82 6/2-08 Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Duphalack har hjulpet meg masse:) Har også hard mage pga jerntabeletter:P
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Microlax er fint.. ikke noe voldsomme greier,bare løsner opp i det som er lengst nede..
bøllefrøene Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 vet hvordan du har det.. lactulose hjelper da.. men smaker blææ. har også hørt at microlax bløter opp.. apoteket selger også andre hurtigvirkende midler vi gravide kan bruke..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 det sies at det ikke skal ha noe å i for ungen sin del (selv om jeg innbiller meg det jeg også) men som nevnt ovenfor her, så er plukking en god løsning når det har blitt som verst. plukk bort det nederste som er hardest og vondest å få ut, så går resten greit, og etterpå føler du deg sååååå bra!!! ikke en morsom metode og bruke, men siden jeg har vært plaget av treg mage/hard mage/forstoppelse hele livet har jeg måttet plukke noen ganger. microlax og slike ting fungerer bare ikke på min mage.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Pass på at du ikke får hemorider ja... da er det bedre å plukke litt... Bruk tiden på do til å gjøre pusteøvelser. Når du kjenner det trykker kan du trekke pusten godt ned i magen å slipe ut igjen. Da gjør det ikke like vondt. Innbiller meg at det er god trening til fødsel. Har vært plaga med treg mage og hemorider i 7 mnd nå.. begynner å bli god på pusting i hvertfall.. Ellers så kan du jo begynner med å spise linfrø i brød og strø litt over middagen som krydder. Kaffe hjelper også litt... masse vann.. masse frukt og grønt. Jeg har blitt mye bedre. Stoppa helt opp i jula.. den julematen passa magen min dårlig. Lykke til...å husk.. du er ikke alene!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Hahahahahaha Så dere mener jeg skal grææææve meg i ræævva ? Hahahaha Jeg skjønner hva dere mener , å jeg har tenkt på det mange ganger. Men jeg har fått til å bæsja Å det er sååååå godt nå! Tusen takk for tips , sjarmtroll Klem fra ei som er nybæsja og fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Ho ho :-D latterkrampe... Kjenner meg så veldig igjen.. I tillegg ser jeg for meg græve i ræva etter bæsjen... Har det samme problemet for tiden, jeg tror det kommer litt av jerntablettene.. Og mye usunn mat i jula! Må bare si at det ikke er lett å grave når hele bæsjen er en murstein. Stakkar rompa mi overlevde heldigvis, men doen slet litt... Uff dette var ekkel prat :-D Jeg er veeldig glad for anonymknappen akkurat nå!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Drikk sjokolademelk, en halv liter, minst....Mmmmm - superkuren min!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå