Gå til innhold

Dette kan vel umulig være sant?? Eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke vet jeg, men det høres jo helt utrolig ut synes jeg da...

Har en bekjent som alltid skal være bedre enn andre. Mini har ikke vært tidlig ute med noe, så jeg var ganske stolt da jeg fortalte at han har begynt å gå på potte når han bæsjer og sier ifra når han skal på do:)

Da sier hun at begge barna hennes sa ifra at de ville slutte med bleie før de fylte 1 år. De hadde altså sagt ifra at de ikke ønsket å gå med bleie og begynte å gå på do fra før de var 1 år...

Er det mulig tror dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres veldig tidlig ut - jeg kjenner ingen liknende tilfeller. Men det kan vel i teorien være mulig?

Skrevet

nope...dette tror jeg ikke på.....

jeg synest jenta mi var tidlig ute....hun begynte å bæsje på do når hun var 1 år og 4 mnd...og har ikke gjort det i bleien siden det...men tisser fortsatt i den..og er 2 år og 8 mnd..

synest det var tidlig ja....

Skrevet

Er ikke umulig, men lite sannsynlig vil jeg si!

Skrevet

Jeg hadde ville hørt noen på 10-11 måneder si det. Hehehe.....lystløgner eller

Skrevet

vanskelig for å tro!!!

Skrevet

Har ikke jeg mye tro på heller. Har jobbet i barnehage, og har aldri hørt om noen som har vært så tidlig ute.

Skrevet

Hva er det å ljuge om da egentlig??! Blir litt oppgitt... Hun skal liksom gni det inn at barna hennes snakket laaaaaange setninger før da og da, sov mini her gjennom natten fra han var 5 mnd, sov hennes før de var 1 mnd. osv.

Hele tiden vært sånn, går han ikke enda?? Oj oj, mine var 7 og 8 mnd..

Nå er det jo snart så jeg begynner og le av hele dama! *oppgitt* Verste er jo at kællen ikke sier noe.. Han må jo huske det han og.. eller?

Skrevet

Begge mine søstre gikk på do før de var et år- men om de ba om det selv tviler jeg på.

Skrevet

Nei det er IKKE sant!!! Hallo, en unge på under ett år kan jo knapt snakke jo..

Skrevet

de kan sikkert ikke si det, nei. men begge mine kunne tegnspråk før de fyllte ett. hadde jeg lært dem tegn for å gå på do, hadde de nok kunnet brukt det, om de ville, slik de kunne tegn for å skifte bleie. men det hadde du vel visst, om de brukte tegnspråk.

Skrevet

Det er fullt mulig å få til en bleiefri unge på rundt 12 mnd. I USA er det stor mote å starte tidlig med pottetrening. Og jeg har selv sett at det er mulig. At ungene kommuniserer at de må på do er da heller ikke umulig så tidlig. De trenger jo ikke nødvendigvis si : "Mamma jeg må på do" for at vi foreldre skal forstå at de må på do...

Noen snakker tidligere enn andre..

Min mor sier jeg om samtlige av mine 3 andre søsken var pottetrent når vi var 15 mnd, og ingen brukte bleie en dag lenger enn det.. - Takket være Montesori-pedagigikken.

Skrevet

Er enig med Seier & Glede. Min bonusdatter sluttet med bleie da hun var 10 mnd. Så jo det er fullt ut mulig, men tror ikke at det er så vanlig da.....

Skrevet

Det er mulig å slutte med bleier før ungen er 1 år, i mange andre kulturer er det vanlig å begynne å pottetrene ungene når de er noen uker gamle. Det som jeg syns er mer usannsynlig er at ungene sa fra at de ville slutte. Det er vel ikke vanlig at så små reflekterer over hvorvidt de ønsker å bruke bleie eller ikke...

Skrevet

Den går jeg ikke heldt på altså. Men da vi kjøpte første huset vårt påsto de som vi kjøpte det av at barna deres hadde sluttet med bleie da de var 1 år. Vi hadde ikke en gang barn da så hva slags glede av hadde vi å vite at ungene deres sluttet med bleie før de kunne snakke liksom.

Skrevet

Hehe, den var litt drøy... :D

Skrevet

At man kan slutte med bleier ved den alderen er jeg med på, men at barna har bedt om dette selv er vel heller tvilsomt. Jeg var selv bleiefri ved ettårs-

alderen i følge min mor, men unger sluttet generelt tidligere med bleier da jeg var liten enn nå. En viktig årsak til det er jo at bleiene har blitt så mye bedre nå enn før.

Skrevet

hehe....juuuug!!! en mirakelunge..kansje..to? hahaha...nekter jeg å tro... ikke rart du reagerer...

Skrevet

På 70 og 80- tallet drev folk med pottetrening fra barna kunne sitte på potte, var ikkeuvanlig å være tørre ved 1års alder da=) ..men be om det selv...neppe:)

Skrevet

Gutter har jo ikke kontroll før se er 3-3,5 og jenter 2-2,5 år. I snitt da.

Merkelig.

Skrevet

Dattera til ei jeg kjenner slutta med bleie og gjorde tegn til at hun måtte på do da hun var 1 år. Men de bodde i et land der de var ute hele dagen hele året -omtrent;o)

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke på. Hun er nok en lystløgner som sliter med selvtilliten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...