2 små orkaner Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Hei, bekkenløsningen min er snart så ille at jeg nesten ikke klarer gå:-( Sitter/ligger mest på sofaen, men skulle gjerne være litt mer aktiv. Er der noen som har noen gode råd til hvordan jeg "blir kvitt" de verste smertene så jeg i det minste klarer hente junior i barnehage uten å ville gråte av smerte etterpå? Skal til legen neste uke så får vi hun kan hjelpe, men inntil da kanskje du kan dele med meg hva som hjelper på bekkenløsningen din. Takker for svar
indigo76 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Anbefaler deg å prøve fotsoneterapi! Det har hjulpet flere jeg kjenner, også meg selv. Helt rart at trykking under beina skal kunne hjelpe bekkenet litt mer på plass igjen, men joda, jeg ble mye bedre etter tre ganger. :-)
bullebull&gullegull Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ble anbefalt en eller annen form for laserbehandling av ei her inne. De har desverre ikke det tilgjengelig hos fysioen jeg går til, men det går jo an å høre hos den du evt går til? Hun sa at det var en helt annen verden... Ellers er det vel strengt tatt bare hvile som hjelper. Jeg har og veldig god nytte av varme, som badekar eller varmeomslag.
Håperpåønskebaby Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 sånn smertelindringsgelè hjelper jo på veldig mye dersom man har spesielle områder man kan bruke det på og dette går mens man er gravid da...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Kiropraktoren min sa, at dersom det ble veldig ille, så kunne hun utføre en "intim masasje" på symfysen. Det går rett og slett ut på, at symfysebeinet blir massert, men kan være ganske smertefullt, og kanskje litt vel intimt for noen... Men dette var også noe jeg kunne prøve litt på selv sa hun, evt få hjelp av mannen min. Bare masser rett og slett. Fysioterapeuten min sa, at det ikke var noe særlig å gjøre dersom det satt fremme i symfysen Skikkelig kjipt å gå slikt, men tror ikke det er så mye å gjøre.... I barnehagen til gutten min, sa de at jeg kunne ringe dem på forhånd, så skulle de gjøre ham lar, slik at jeg i det minste slipper å stå å kle på han. Håper du blir bedre. Masse lykke til i allefall. Føler med deg!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 ....den der smertelindringsgeleen som blir nevt her ovenfor, skal ikke brukes av gravide =/
Suprise! Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg syns varme er godt! Tar en laaang var dusj slik at jeg får myknet opp litt....
skiensjente78 Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 jeg fikk bekkenløsning i symfysen ganske tidlig denne gangen. fikk da tilbud om basseng trening for gravide m bekkenløsning. Dette har vært helt fantastisk. har fortsatt noen dårlige dager men det er jo bedre enn å gå m konstante sm. god bedring og lykke til
Gemini7 Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Men les pakn.vedlegget da- er ikke alle sånne kremer som kan brukes av gravide!
PeterPanmamma Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Ja og trenger du umiddelbar smertelindring ta en grønnsaksblanding fra fryseren og legg deg på den, eller legg den på deg Ikke legg den direkte på huden da kan du få frostskader. Men is hjelper, husk da bare på at du ikke gjør ting som du egentlig vet ikke er lurt. Husk å bøy deg med stor rompe, ikke hold rompa inne. Og til sist, når du setter deg, sett deg med skambenet først! hilsen en med kronisk bekkenløsning i 5 år! ( som nå er frisk : ) ) Lykke til
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Ligger med varmeflaske trykt inntil korsryggen hele natta jeg, og ellers når jeg legger meg nedpå. Funker utmerket for min del
2 små orkaner Skrevet 9. januar 2008 Forfatter #13 Skrevet 9. januar 2008 Tusind takk alle for de mange fine svar. Skal prøve dem ut frem til jeg skal til legen neste uke:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå