Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Er førstegangs og fryktelig usikker. Har ikke vært hos jordmor siden september grunnet hun er sykemeldt og jeg ble bedt om å forholde meg til legen min, men han er ute i permisjon og vikaren hans har vært mye syk også og jeg har da fått enda en vikar. Er nå i uke 38 + 4 plages med mye kynnere og legen kunne ikke forrige uke fortelle meg om jenta mi lå i seteleiet eller ikke. Har heller ikke fått ny time til kontroll igjen før om 2 uker. Skal en ikke gå en gang i uken så sent i svangerskapet? Er så innmari usikker og skulle så gjerne ønske en jordmor kunne fortalt meg at alt var i orden, hos legen er det full fart inn og ut igjen lite tid til spørsmål. Ringte derfor Ullevål hvor jeg skal føde, men de tok ikke inn til kontroll og ba meg ringe en annen helsestasjon og få time til jordmor der. Huff liker ikke være pusslete eller sytete, men jeg er fryktelig slapp og har gått opp 5 kg på vel en mnd, hoven i hele kroppen og slapp. (Var helt normal vektig fra starten av svangerskapet lå lenge med pluss 10 kg, men nå plutselig 5 ekstra med vann). Noen som har tips til en privat jordmor som jeg evt kan ringe og få time hos??
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg også anbefaler Ingeborg Lagergren hos www.jordmortjeneste.no på det varmeste. Hun er verdens beste jordmor og tar seg god tid til å forklare alt du lurer på. Jeg har bevisst valgt privat jordmor for jeg følger at jeg får en mye bedre oppfølging der enn hos de offentlige helsestasjonene.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Tror egentlig du skal gå hver uke nå på slutten ja. Synd at du skal falle mellom alle stoler fordi det er sykdom hos de som skal ta kontrollene. Ville absolutt gått til den private de forslår her, og sjekk om du får dekket kontrollen. Går du opp såpass mye og blir hoven kan det jo være fare for svangerskapsforgiftning. Huff, de bør jo sørge for folk da. Men ring og ordne time selv du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå