Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Bare lurer på om det er nødvendig å koke pumpa for hver gang man har brukt den, eller om det er nok med en gang om dagen viss man f.eks pumper to ganger på en dag? (Og bare vaske den med zalo første gang..)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 jeg bare skyller godt i veldig varmt vann
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg kokte min før førstegangs bruk, og innimellom, men ikke hver dag. Skyller den bare i varmt (veldig varmt) vann fra springen etter hver gang jeg har pumpet....
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Eg kokar pumpa mellom kvar pumping. Men eg pumpar jo ikkje så ofte då, så det er liksom ikkje noko slit
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Bakterier gror veldig lett i melk, så jeg ville kokt pumpa mellom hver gang. Jeg pumper sjeldent, så for meg er ikke det noe problem, men hvis jeg skulle pumpet flere ganger om dagen, ville jeg kjøpt en microsterisilator (skrives det egentlig sånn??)
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg pumper egentlig sjelden jeg også, men når jeg først pumper (for nedfrysing) fant jeg ut at det var greit å pumpe to ganger på en dag for å få fylt opp enn sånn 150 ml morsmelkspose. Så det blir kanskje to ganger en dag og så en uke til neste gang. Så kan alltids koke i mellom viss det er nødvendig. HI
Marius og Jonas! Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 Jeg pumpet før hvert måltid de 3 første månedene, og vasket og kokte pumpa mellom alle pumpingene. Det gror så lett bakterier i melk, så jeg syns ikke det var noe å gamble på egentlig. Knerten hadde allerede mye luft og uroligheter i magen, så jeg ville ikke at det skulle bli noe værre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå