Gå til innhold

koke pumpa for hver gang?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på om det er nødvendig å koke pumpa for hver gang man har brukt den, eller om det er nok med en gang om dagen viss man f.eks pumper to ganger på en dag? (Og bare vaske den med zalo første gang..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bare skyller godt i veldig varmt vann

Skrevet

Jeg kokte min før førstegangs bruk, og innimellom, men ikke hver dag. Skyller den bare i varmt (veldig varmt) vann fra springen etter hver gang jeg har pumpet....

Skrevet

Eg kokar pumpa mellom kvar pumping. Men eg pumpar jo ikkje så ofte då, så det er liksom ikkje noko slit ;)

Skrevet

Bakterier gror veldig lett i melk, så jeg ville kokt pumpa mellom hver gang. Jeg pumper sjeldent, så for meg er ikke det noe problem, men hvis jeg skulle pumpet flere ganger om dagen, ville jeg kjøpt en microsterisilator (skrives det egentlig sånn??)

Skrevet

Jeg pumper egentlig sjelden jeg også, men når jeg først pumper (for nedfrysing) fant jeg ut at det var greit å pumpe to ganger på en dag for å få fylt opp enn sånn 150 ml morsmelkspose. Så det blir kanskje to ganger en dag og så en uke til neste gang. Så kan alltids koke i mellom viss det er nødvendig.

 

HI

Skrevet

Jeg pumpet før hvert måltid de 3 første månedene, og vasket og kokte pumpa mellom alle pumpingene. Det gror så lett bakterier i melk, så jeg syns ikke det var noe å gamble på egentlig. Knerten hadde allerede mye luft og uroligheter i magen, så jeg ville ikke at det skulle bli noe værre.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...