Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne å jobbe igjen om en drøy måned, og tenkte da å fortsette å amme morgen, ettermiddag og kveld (hun er da 9 mnd).

Noen tips om hvordan man kan gjøre dette om morgenen, slik at man kommer seg på jobb noenlunde tidlig? Vekker dere babyen til et tidspunkt, eller venter til hun våkner? Her våknes det temmelig ustabilt - varierer mellom kl 5 og frem til halv ni - så vet ikke om vi kan stole på den naturlige rytmen...

Pumper dere for måltider om dagen, eller gir dere da bare vann/mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe igjen nå snart, da er gutten min nesten 8 mnd.. Spiser ikke all verdens av fast føde.. er mest interessert i puppen. Jeg lurer også litt på om jeg er nødt til å ordne slik at han får mme i tillegg til mat og vann på dagen. Har fortsatt tenkt å amme morgen, ettermiddag og kveld. Kommer vel til å vekke han rundt i halv 8 tida, slik at han da får spise før jeg drar på jobb. :)

Skrevet

En har vel foressten krav på 2 timer ammepause i løpet av en arbeidsdag, men det går ikke med min jobb da jeg jobber i fjøs...

Skrevet

Med eldstemann begynte jeg å jobbe da han var 6,5 måneder.

Jeg hadde to timer ammefri om dagen - du har rett på det, men det kommer ann på hvor du jobber om du får betalt. Det gjorde at jeg kunne være fleksibel. Men poden våknet vanligvis tidlig slik at jeg kunne gi han pupp før jeg dro. Jeg pumpet meg en gang i løpet av arbeidsdagen og dro hjem tidlig og ga pupp.

Ved siden av fast føde, så fikk han flaske med morsmelk og mme når det ikke var nok morsmelk.

Vi følte at dette fungerte fint og jeg ammet i 16 mnd, så det ødela ikke produksjonen.

Lykke til med jobbstart og nyt den siste tiden i permisjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...