Gå til innhold

permisjon - må arbeidsgiver godkjenne.... HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurdere at far i huset tar sin permisjon en dag i uka i 30 uker men da må jo jeg jobbe den ene dagen. Det jeg lurer på er om man må drøfte dette både med hans og min jobb og få godkjenning derifra eller om arbeidsgiver bare må godta den løsningen vi har funnet?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de bare må godta det, mar jo mulighet til å ta gradert uttak av permisjon. En telefon til NAV vil nok gi deg det rette svaret :o)

Skrevet

det ordne han med sin arbeidsgiver... så er det arbeidgiveren hans som ordner med nav....

Skrevet

Jeg tenkte selv å ta den løsningen, nav sa at dette var noe jeg og min arbeidsgiver fant utav sammen ETTER jeg var gått ut i permisjon.

Skrevet

men vil det si at arbeidsgiveren min eller hans har rett til å si nei det passer ikke dem så slik vil dem ikke ha det...??? Min arbeidsgiver er iallefall truende til å si det... kanksje hans og...

Skrevet

Om dere skal ta gradert uttak kan bare en av dere i gangen ha dette og det må skrives avtale med arbeidsgiveren som skal sendes til NAV. Og ja arbeidsgiveren kan si at de ikke går med på det.

Skrevet

Skal ikke ha gradert uttak.... samboer skal ha sine seks uker fordelt utover 30 uker med en dag pr uke.... og da må jo jeg jobbe....

Skrevet

Du må ikke jobbe når far har fedrekvote.

Hvis du skal jobbe er det gradert uttak for begge to og da må begge arbeidsgivere godkjenne det. Eget skjema...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...