Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig kommet til enighet om to faste dager i uken hvor han skal komme hit å være med lucas (jeg skal dra ut de dagene han er hær på trening osv så de får være litt alene), men så er det sånn at han må ta buss hitt og grovt regnet med de høye bussprisene ifht at han må bytte buss fra tt buss til nettbuss ut hit og hjem så vil det koste han tusen kr måneden i busspenger.. Han jobber bare annenhver helg og tjener ca 3-4 tusen kr i måneden bare så han er bekymret for at det blir ganske dyrt..

Så jeg vurderer å tilby meg at vi deler utgiften slik at jeg betaler 500 av reiseutgiftene og det da bli lettere for han å kunne komme hit, det forutsetter såklart at han møter opp til avtalt tid og dag, og det blir kun fram til han får seg en annen jobb eller evt bil.. Og såklart at jeg betaler det kun om han møter opp slik at hvis han ofte ikke dukker opp kommer jeg umiddelbart til å slutte å dekke den utgiften..

Hva synes dere, bør jeg tilby meg det eller gjør jeg han en bjørnetjeneste slik at han da ikke gidder bry seg så hardt om å lete etter ny jobb? (han bor hos moren sin så annen jobb er kun viktig for han i forhold til å ha råd til buss osv)...Eller burde han selv lære at det er dyrt å ha barn og betale utgiften selv? (han betaler ikke bidrag heller)...Er litt usikker på om det er positivt eller ikke å tilby meg å dele på den utgiften..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns det kommer ann på mange ting. tror du at dette gjør han mildere stemt ovenfor deg?

for om han blir glad og syns du er snill og setter pris på det så vil han kansje tenke seg om en ekstra gang før han lager bråk?

om ikke så hadde jeg ikke giddet, men jeg tror at vi ofte tjener på og gi litt

Skrevet

Ja det hadde nok gjort han mildere stemt tror jeg, men altså om jeg betaler så er det kun fordi jeg vil han skal treffe lucas og jeg slutter tvert jeg ser at han uansett ikke stiller opp (om det skulle skje).. jeg føler jo at det kanskje er å gjøre han en bjørnetjeneste om jeg betaler for jeg synes egentlig at han skulle klare å betale selv siden han ikke har utgifter i forhold til kost og leilighet osv men får det han hit på besøk så er det kanskje verdt ett forsøk.. Men da skal han søren meg drite i å rana maten og snopet mitt som han pleier haha for da syns jeg han kan bruke de pengene han sparer seg på å holde seg med snop og mat selv mens han er hær:P

Skrevet

ja selvsakt må det være en forutsettning at han dukker opp. hva med og si at du betaler veien `hjem? sånn at han får 50 kr til bussen hjem liksom... hehe... det hørtes litt ekkelt ut..

går han i skapene dine og tar? det er jo ganske så frekt

Skrevet

det var smart, det kan jeg jo gjøre:D Da er jeg sikker på at pengene blir brukt til det de skal brukes til:)

Jada han snoker både i skap og fryser han, på datan min å for han klarte å røpe at han hadde lest msn loggen min:S

Sist han hadde passet Lucas hadde han spist opp all twisten min, all vingummien, forsynt seg med saftis og laget seg ostesmørbrød, og må søren ikke tro han hadde ryddet etter seg:S Han hadde til og med tatt seg en "dupp" i senga mi (jeg hadde redd opp så jeg så jo at den var sovet i) selv om det er sovesofa på stua.. jeg synes ikke særlig om at han sover i sengetøyet mitt da han ikke er den mest renslige... Han er ganske så frekk ja.

Skrevet

Reglene er jo faktisk at man skal dele på reiseutgifter i forbindelse med samvær, og dette i forhold til inntekt så det er vel rett og rimelig at du betaler halvparten.

Skrevet

Har aldri hørt om at man må det jeg nei, bare om det er lange avstander med store reiseutgifter.

Han betaler ikke bidrag engang og i forhold til at han ikke har noen ugifter så går det egentlig opp i opp at jeg tjener mere for jeg har mere utgifter.

Om jeg betaler halvparten så er det kun fordi jeg bestemmer meg for det, ikke fordi det er rett og rimelig...

Sorry men det irriterer meg bare at han ikke prioriterer pengene sine bra nok, men jeg vil jo gjerne at han skal komme å være med sønnen sin:)

Skrevet

Ja, gjør det, men still også som krav at han skal rydde opp i rotet sitt før du kommer hjem.

Skrevet

tror jeg gjør det:) Ja er ikke mye gøy å komme hjem og være nødt til å rydde og vaske kopper før man kan legge seg fordi han har rotet.

Skrevet

Jeg ville gjort det,og gitt han en sjanse. Vi deler på å hente/bringe datteren vår,så vi deler jo på utgiftene vi også. Bare at det blir på en litt annen måte.

Gjest marie-s
Skrevet

Sett opp en liste med hva han bør gjøre/ikke gjøre, som å la din mat og snop være i fred, rydde etter seg osv. På den måten så ser du jo om han er intressert i økonomisk hjelp eller ikke. Ellers ville jeg ha satt passord på pc slik at han ikke kan sitte der og snoke, det er vel heller ikke derfor han er hos deg?

Skrevet

Meiner at reiseutgifter skal deles utifrå inntekt. Hadde eg vert deg så hadde eg heller bet. halvparten til han etter endt mnd., da veit man kor mange turer han har hatt per mnd, og bet. etter det. :)

Skrevet

Ordner seg likevel, han FIKK plutselig en bil av onkelen sin:O (noen har det) så ha kunne han komme oftere (hans ord)..

I forhold til hans utgifter og mine utgifter i måneden så lever han som en konge om man skal sammenligne, han har ingen utgifter på leilighet, mat osv så de pengene han tjener kan han bruke på akkurat hva som helst han har lyst til, så sånn sett har han mer enn meg.. men men problemet løste jo seg selv heldigvis:)

Det med liste synes jeg var smart, for selv om jeg har skapene fulle så er det ikke ok å bare forsyne seg.. Er jo en grunn til at jeg fyller opp skapene og det er ikke for at han skal tømme dem i allefall.. Jeg er en slik hamstrehandler som hamstrer inn all mat og deretter går resten av pengene på andre ting, så når han tømmer skapene mine går JEG sulten etterpå fordi jeg har jo handlet inn det jeg skal og ifht budsjettet mitt har jeg ikke råd til å handle inn mere (om dette var forståelig), ikke at han sluker alt men poenget er da at når det er tomt er det virkelig tomt og noen uker til det kan fylles opp..

Jeg har passord på pc men det hender jeg glemmer å logge av når jeg drar slik at han da tydeligvis har benyttet sjansen til å snoke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...