Gå til innhold

Kan maisgrøt-pulver blandes med vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir innmari urolig av maisgrøt, trinn 1 som er blandet med mme. Han får dette vanligvis til kveldsmat, men han våkner oftere og skal ha mat igjen... Har hatt noen dager hvor jeg har hoppet over grøt, og da har han sovet mye lengere perioder. Idag hørte jeg at man kunne blande grøt-pulveret med vann i stedenfor mme... Noen med erfaring? Jeg tror nemlig at grøten blir for tung å jobbe med, selv om han ikke har vondt i magen, så jobber vel kroppen med å fordøye den fordet? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du ikke kjøpe grøt som skal blandes med vann? tror det blir feil å blande den andre med vann,som egentlig skal blandes med mme.

vi liker veldig godt småfolk sin første grøt. tror det er mais og havre....

Skrevet

Visste ikke at det fantes... :-) Da skal jeg gjøre det!!! Tusen takk!

Skrevet

viss han såver mye bedre uten grøt, så er det bare å vente litt med grøten.. hvor gammel er han??

Skrevet

Han er 4 mnd og en uke, og får mme. Han har fått grøt en måned allerede, men jeg har økt porsjonen... Grunnen til at han har fått grøt såpass lenge var pga enorm apetitt, så HS mente jeg kunne introdusere velling og deretter grøt. :-)

Skrevet

Du gir vel mm eller mme etter grøtmåltidet? 200 ml ferdig NAN gir 134 kcal, mens en porsjon risgrøt (10 g pulver og 1 dl mme) er 105 kcal, så ofte vil de ha litt melk i tillegg for å bli skikkelig mette.

Skrevet

Ja, han får så mye mme han vil etter grøten... Men nå leste jeg et sted at man skal la dem drikke mm eller mme først, og så gi dem grøt... :-)

Skrevet

du har en som heter nestle sinlac denne skal kun blandes med vann og kan gis fra 4mndr.. også har du nestle havregrøt med banan og aprikos denne kan gis fra 6mnd og er snuppas favoritt:)

Skrevet

Han er ikkje tørst då? Babyar blir jo ofte tørste av graut, og treng kanskje berre noko å drikke når han vaknar igjen? Vi gir vatn eller sviskesaft attåt grauten, også får ho pupp etterpå (jenta vår er sju mnd og et kanskje ein halv porsjon graut til kvelds)

Skrevet

Kanskje det er lurt å gi grøten tidligere på dagen og kun mme på kvelden?

Skrevet

Ja, jeg har prøvd det i dag, så får vi se... :-)

Tusen takk for alle godt råd!!!

Men, trodde det var viktig med annen næring enn mme når han blir 4 måneder, siden han ikke får mm...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...