Gjest Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg gjør aldri det, for man hvet aldri hva slags mennesker som kan kopiere bilde og sende det i hytt og pine .....
Dotten Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Etter en god stund og mye frem og tilbake, så har jeg lagt inn et par bilder. Ingen av de er av såpass kvalitet at jeg tror de kan misbrukes så mye ..........håper jeg!
selfangerkjerringa Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har bilder av barna mine på facebook (men bare mine inviterte venner kan se dem), på my space på msn (men bare msn-kontaktene mine kan se dem, og det er ikke mange), og på bloggen min (der er det kun inviterte venner som kan logge inn). Jeg legger aldri ut bilder av ungene på åpne steder der uvedkommende får tak i dem. Facebook er jeg forøvrig veldig skeptisk til hva bilder angår, der er det bare to barnebilder igjen på min side og resten er sletta.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 ja, jeg har 3 bilder av han på nett. ett av dem er her. men noen jeg kjenner har lagt ut bilder av han, så jeg vet det er fler der ute.
Min *lille* prins*er stor* Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 bare på dib, er ikke så hysterisk redd for sånne ting, hva kan de brukes til egentlig?
jordbærsjokolade Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Ja, inne på facebook. Jeg lurer på det samme som "min *lille* prins" Hva kan de brukes til egentlig? Er bilder av en søt påkledd baby liksom
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 er maange ekkle mennesker her uke som kan kopiere bilder - men det er jo ikke lovlig ...
selfangerkjerringa Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Var en sak her for ikke lenge siden om ei dame (dib-bruker faktisk) som hadde hjemmeside med bilde av ungen sin på, la ut i det vide og brede om denne ungen osv... ingen ante noe, helt til det var ei som oppdaga at det var no kjent med jenta... så viste det seg etter litt opprulling at det var oppspinn hele greia... dama hadde nemlig plukket bildene fra hjemmesidene til en fremmed familie (som var i slekt med hun som fant det ut troooor jeg), og dikta opp en story og lot som det var sitt eget barn. Jeg syns saken var skikkelig ekkel, men den minte meg på at misbruk av bilder er utrolig lett å gjennomføre.... bruk litt nettvett, folkens Ikke legg ut bilder fullstendig ukritisk av barn, venner, bekjente og familie. Spør i hvert fall om tillatelse først
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Ja,men bare med klær på..ikke bade/strandbilder nei!
Dotten Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Men alikevel vet jeg hvem du er, p.g.a. at du har lagt ut navnet til jenta de, pluss fødseldato, i tillegg til ditt eget navn på profilsiden din..............! Har allerede advart ei som har gjort det samme her forrige uke, og hun byttet nick! Er kun de som har tilgang til folkeregisteret som kan finne ut av dette, og vi har jo taushetsplikt, men man vet aldri hvilke galinger som også har slike tilganger... psykisk sett! Hadde jeg vært deg, ville jeg forandret nicket mitt straks! Kan sende deg en pm om du ikke tror meg
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 Tror ingen har noe interesse av meg og jeg snakker bare med familie og kjente på facebook.
jordbærsjokolade Skrevet 8. januar 2008 #16 Skrevet 8. januar 2008 Men hvis det er bilder av barn med full påkledning, hvordan kan de da missbrukes? Annet enn at noen kan kopier de og lagre de...men hva mer?
selfangerkjerringa Skrevet 8. januar 2008 #18 Skrevet 8. januar 2008 se svaret mitt litt lenger oppe, elinelinea.
Mom2Two Skrevet 8. januar 2008 #19 Skrevet 8. januar 2008 Kunne ikke falt meg inn å være på Facebook en gang. Jeg legger ikke ut noen bilder av barna noen steder.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 8. januar 2008 #20 Skrevet 8. januar 2008 ja på facebook. men kun de på vennelista kan se de. et bilde av jenta her inne. alle med klær på, å kun av ansiktene.
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #22 Skrevet 8. januar 2008 Oiii,sorry hehe svært så innbilsk jeg var da;*)
Mayken Skrevet 8. januar 2008 #25 Skrevet 8. januar 2008 Ja, har bilder av Ina på facebook. Men er kun mine venner som har muligheten til å se. Er ikke medlem av noe nettverk, ene og alene fordi ingen andre enn de som kjenner meg skal få lov å se min profil. Har familien min 60 mil unna, og synes det er greit å legge ut bilder av Ina slik at de kan få se hvor mye hun forandrer seg. har kun bilder hvor hun er fullt påkledd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå