amy77 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Noen andre med babyer på fire mnd som har begynt å introdusere grøt til babyene sine? Jeg har gitt henne økende posjon nå i 2 uker, og i går spiste hun en hel anbefalt posjon som står på pakken. Men hvordan gjør dere det med kombineringen av pupp og grøt? Vi har prøvd først en en posjon grøt, så den ene puppen - deretter vask og stell - og så har vi gitt påfyll av den andre puppen ca en time senere. Men det virker da som om hun er så mett, at hun nesten ikke orker den siste puppen.. og det vil jo si at hun sover kortere pga at jeg legger henne en time etter det største måltidet. Noen med andre ideer som har funket om som babyen har sovet lenge etterpå? Skal jo etterhvert gå over til to grøtmåltider om dagen, og avvenning av nattmåltidet.. så da er det jo greit at hun er skikkelig mett når hun legger seg... Og varierer dere noe på grøttypene sånn med en gang? Takknemlig for svar:)
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Gir grøt en halvtime før senga, og litt pupp..Blir ikke så mye av det da.. Da sover han godt! Får nesten full porsjon..
Surk Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 eg beg å gi jenta mi grøt da ho var 4 mnd, fikk beskjed av hs at eg skulle amme først, så gi grøt!! fungerer her!! men eg gav av og til litt tillegg før eg beg med grøt!! får fortsatt bare grøt til kvelds... gir gjerne litt fruktpure tidlegare på dagen.. !!
tre_prinsesser Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Skal vel amme først for å holde produksjonen oppe osv. Jeg har lest at de ikke blir mer mett av grøt, sånn iforhold til å sove hele natta å sånn. Ang variasjon av grøttype bør du vente til måltidet er etablert, også introduserer du en smak av gangen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå