Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 au au. Sitter på jobb hele dagen, og merker utover ettermiddagen at jeg får mer og mer smerter i/langs de nederste ribbeina, helt langs siden av kroppen. Prøver å strekke meg og bevege meg litt, men det hjelper lite. hva er dette? Noe jeg kan gjøre for å avhjelpe? Er i uke 24, så babyen kan vel ikke ta så mye plass enda at det blir trangt mellom ribbeina? Kjempevondt :'(
BabyBoy87 Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Min baby er værdens villeste, det er jeg sikker på! Og han lå i flere dager å sparka opp i ribbeina på høyre sida. Det var vondt! Og jeg er enda øm der.. Men d var altså fordi han sparka mye i dem..ü
Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Jeg er plaget av det samme! Men bare på høyre side nederst, liksom under/på de nederste ribbeina. Først kjente jeg det bare når jeg hostet eller lo, men nå kjenner jeg det mer konstant som en slags svie. Ømt å trykke der også, men klarer ikke helt å kjenne om det er i selve ribbeina eller bak. Har kjent det i 2-3 uker nå, så bør vel egentlig spørre legen. Er sykepleier selv, og da blir det gjerne sånn at man bare venter å ser om det går over... ikke tenkt på at det kan være svangerskapsrelatert, men det kan det kanskje? Hmm, ingen baby som sparker der i allefall, er bare i uke 17.
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Babyen som ligger og trykker / sparker kanskje?? Eller det kan være livmoren som strekker og tøyer seg, babyen skal jo fremdeles vokse en god del, og også livmoren
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #5 Skrevet 9. januar 2008 Hei, takk for svar. Jeg tror ikke det er livmoren som strekker seg, for plagene er knyttet til ribbeina, ikke magen/livmorområdet. Jeg tror heller ikke det er babyen som sparker, for kjenner gjerne spark andre steder selv om smertene sitter i rygen og i ribbene. Jaja. Skal på kontroll i morgen, får ta det opp da. Er også av den typen som vil vente å se om det går over, men dette gjør det vanskelig i jobben... ellers er jeg i strålende form og vil ikke sykemeldes. :'(
Gjest Skrevet 9. januar 2008 #6 Skrevet 9. januar 2008 jeg har også vondt rett under ribbeina, spesielt på min høyre side. kjennes ut som hold nesten.. kjenner det godt når jeg går og beveger meg, og syns det blir bedre når jeg sitter stille. men det blir det jo liten tid til i løpet av en dag. jeg er bare 13 uker på vei, så kan jo ikke skjønne at det skal være så veldig trangt i magen ennå.. skriv når du har vært på kontroll da, hvis du har fått noen forklaring på det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå