Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Var på ultralyd i dag, og terminen ble flyttet fra 1. til 8. juni. Jeg er skråsikker på mens-terminen, og synes det er skikkelig trasig å få terminen flyttet. Spesielt fordi nummer 1 også fikk senere termin, og kom ut fire og et halvt kilo stor og tydelig over termin to dager før ultralydterminen. Søren søren søren søren! Har lite lyst til å føde en stor unge til! Andre som har opplevd det samme eller det motsatte?
Deidei Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Hei.. Litt kjett det der.. Jeg fikk selv flyttet terminen etter UL. Hadde menstermin den 20 april, og etter UL ble den flyttet til 29 april... Er ikke helt enig i den siste terminen, men er den jeg må forholde meg til...
Rorrimamma Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 sist jeg fikk unge ble den flyttet fra 19. des til 16. des. Nå som jeg er gravid tror legen jeg har termin 3 dager før "menstermin"
Joikaboll@ Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Argh... ja. Har en sikker menstermin 2. juni. Jeg veit også med sikkerhet når jeg blei befruktet, som også gir termin 2. juni. UL i uke 11 og UL i uke 16 kom frem til termin 2. juni. Men den fornbanna ordinære UL i uke 19 satt meg til 11. juni. Men JM sa likevel at hun trodde det ville bli maibarn.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Ungen kommer ut når den skal ut! Hvis du går over termin så er det selvfløgelig en annen sak men i Norge settes det som regel ikke i gang tiltak før man er 2uker over allikevel så det har mest sannsynlig ikke så mye å si. Men skjønner jo at man får skrekken! Jeg ville diskutert det med jm og bedt om ekstra opppfølging på slutten. Lykke til!
Hikken Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jepp.. Menstermin sier 9. juli, UL i dag sa 23. juli...
Mammaen til Turid Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 fikk terminen flytta fra 23 til 25 april..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Man måler terminen ut fra modenheten til babyen på UL. Dette pga masse forskning viser at dette er mye sikkrere enn å gå kun ut i fra mensenterminen. Ma kan faktis ha eggløsning under hele syklusen, også de dagene en har mensen kan det komme egg.. At terminen blir flyttet noen dager fra eller til, kan jo være pga du hadde eggløsning på et annet tidspunkt enn det du selv trodde.
<3Sosivov<3 Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Jeg opplevde det motsatte og det er like irriterende. Jeg har sikker menstermin 15.mai og ble på UL i uke 19 satt tilbake til 4.mai. Har to barn fra før og har gått 11 og 18 dager over termin med dem. Håpløst, spesielt med tanke på permisjonen som må tas ut 3 uker før den 4.mai... Mister jo tid hjemme med lille nurket.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 Menstermin sa 9. april, men UL sa 24. april! Irriterende med så mange dager forskjell, for i tilfelle jeg går over tiden vil de ikke sette igang fødsel før 8. mai!! :-(
zadine Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 mens termin sa 16 mai, men UL termin sier 13 mai Forrige gang sa menstermin 19 april, mens UL termin sa 17 april. Ble den gang satt i gang 20 april pga svangerskapsforgiftning.
#Aurora har tre gutter# Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Jeg ble flyttet veldig mye.Min mensentermin var 29mai og fikk flyttet fram til 4 mai,noe jeg ikke får helt til å stemme siden jeg vet når jeg hadde mensen osv.Så vi får se.Men trøst deg med at ungen kan jo komme før eller etter.Er du sikker at du har termin den1 så kan det jo hende den kommer rundt da.
NemiW og Ravn Skrevet 8. januar 2008 #13 Skrevet 8. januar 2008 Jeg var påp UL i dag, og fikk terminen flyttet fra 4. juni til 27. mai. Fornøyd med å bli flyttet den veien. Skjønner at det er frustrerende å få senere termin.
hmmm? Skrevet 8. januar 2008 #14 Skrevet 8. januar 2008 jeg ble flyttet fra 4juni til 21 mai... og jeg som helst ville flyttes andre veien, slik at jeg kunne fått unna eksamene før gutten kom.... kjempe gøy at han kommer tidligere likavel, selv om det ikke ehlt passet med planene mine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå