Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på snart 10 mnd og merker nå at jeg begynner å få litt hetta når jeg tenker på at jeg skal begynne å jobbe snart..er det noen av dere som vurderer å være hjemme litt til? Synes det er så koselig å være hjemme og være "frie" til å gjøre det vi vil...den økonomiske biten blir en utfordring, men er penger det viktigste? Denne tida får en jo aldri tilbake...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal være hjemme en stund til ja, pgr av flere barn og at man ikke får som sagt denne tiden tilbake. Sånn som det har blitt idag stresser barna etter foreldrene og deres stramme timeplan, barnehagen har nesten hele barneoppdragelsen og barnepass. Jeg skal selv være tilstede når mitt barn begynner å gå og vil selv være tilstede når mine barn trenger meg og det er noe de lurer på. Ser rundt oss at barn drar tidlig og kommer så sent hjem at de ikke rekker å gå ut å leke, spiser gjerne middag når det egentlig er kveldsmat. Sånn er det ikke her. Her står barna opp til normal tid, når min største er ferdig på skolen kommer han hjem og kan gå ut å leke, middagen har vi sammen når mannen min har kommet hjem fra jobb. Tror dette gagner barna best. Men missforstå meg rett, har fullt forståelse for de som ikke har noen andre muligheter enn å jobbe.

Skrevet

Jeg skal prøve å være hjemme et halvt år ekstra jeg da... har lyst på en til om ikke alt alt for lenge, men er jo greit å jobbe litt i mellom også liksom... begynner vel å jobbe igjen neste januar håper jeg... men lillegutt må jo begynne barnehage fra August.. er jo ikke lett å få plass fra januar liksom.. men tenkte å gi han korte fine dager og en god tilvenning med masse fri da! Ta det på hans premisser liksom.. blir fort nok lange dager når jeg skal tilbake i jobb.. med neste barn vurderer jeg å være enda lenger hjemme.. så lenge økonomien sier at vi har råd til det da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...