Sessa ruger igjen... Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 merker dere at det er noen tidspunkt hvor det er vanskeligere å få barnet til å sove igjen?? Hvis frøkna våkner i fire tiden er det stort sett alltid et stort prosjekt å få henne i søvn igjen. Ellers pleier det å holde med smokk, litt stryking på hodet eller en sang, men kl 4 må jeg ofte bysse, synge, bysse litt til, synge, bysse, stryke på og synge... og sånn kan vi holde på i evigheter!! Hun er for trøtt til å våkne og for våken til å sove.
heltklar Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 hm ja, her er vi også! Men vi har kapitulert og tar ham da inn i sengen vår. Da legger jeg ham tett inntil meg (eller mannen gjør det)- og gir ham smokk...kan ta litt tid, men er mer avslappende for oss foreldre. Og så sovner vi til slutt. 3-4 tiden er den absolutt mest kritiske, ja!! I natt satte han seg opp gang på gang og bablet og lo og klappet i hendene....sukk, kjempefestlig liksom.... Men så til slutt sovnet han - og så endte det med at vi fikk en kraftig forsovelse i morges:)
Sessa ruger igjen... Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 Tar vi henne inn til oss, så krabber hun bare rundt i sengen og oppå hodet mitt... Måtte bysse i lang tid i natt før hun til slutt godtok å ligge stille inntil meg. I seks tiden derimot kan jeg løfte henne inn til oss og da kan hun fort sove to timer til uten at hun legger merke til at pappa står opp og går på jobb.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Vi har det omtrent likt. Vi tar han også opp i senga til oss, men det er jo ikke en ideell løsning for noen av oss. Jeg har tenkt at det mest sansynlig er en uvane som får dem til å våkne til samme tidspunkt hver natt. Jeg har fått tips om å prøve å la dem skrike en stund- ikke gi for mye service når de våkner, for da skal de visstnok komme ut av den dårlige vanen etter en stund. Men foreløpig har ikke vi orket det. Han sover på samme rom som oss (fordi vi bare har ett soverom foreløpig) så jeg tar han opp i senga for å få fred... Men kanskje det kan hjelpe for dere?
dione Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 om hun våkner etter klokken sju er det vanskelig at hun sover mye lengre. vanligvis sover hun til ca 0900 men våkner som regel i 6 tiden for vannflasken. Sover hun til etter sju kan det bli litt kritisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå