Gå til innhold

Vanskelig å få sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mye om og men, har jeg bestemt meg for å be om sykmelding. Har vurdert fram og tilbake, da jobben har stort behov for meg for tiden.. men jeg er så fryktelig sliten og utmattet, at jeg føler at hverdagen blir kun jobb og søvn. Har vært mye småsyk i tillegg til kvalme og trøtthet i det siste, så føler at jeg trenger litt fri til å komme meg ovenpå igjen. Men gruer meg veldig til å be om sykmelding. Er redd for å få avslag, at legen ikke skal forstå at jeg virkelig trenger dette..jeg har ikke fast stilling, og arbeider ikke på langt nær 100% nå, så føler at jeg er svak og sytete som ber om fri.. jeg vil gjerne få et par uker med 100% sykmelding, istedet for å "kutte ned" litt. Men er det vanskelig? Føler at min unnskylding ikke er nok på en måte :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del var det bare å ta en telefon til legen, så blei jeg sykemeldt med en gang. Først gradert, og så 100 prosent. Men legene er jo forskjellige, bare pass på å fortelle hvor ille du har det!!

Skrevet

Får du ikke sykmld til første legen du går til, gå til en annen. Ikke alle som forstår hvordan det er å være gravid. Graviditet er ikke en sykdom sier mange. Det er jo ikke det i den forstand. Men kroppen blir deretter.

Skal jo ikke gå så lenge at man bryter sammen, og kanskje det går gale med den lille. Nei, hver bestemt.

Skrevet

Uff ja, må jo bare prøve da. Skuffet over meg selv for at jeg ikke klarer å jobbe, men er nødt til å ta vare på meg selv om babyen selvfølgelig. Hvem andre enn fastlegen kan jeg spørre isåfall? Trodde det var bare fastlegen som kunne sykmelde jeg.

Takk for svar jenter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...