Gå til innhold

Ang. "å henge med i tiden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betyr det egentlig? Jeg ser i "gammel mor"-innlegget at noen sier at én ulempe kan være at de gamle mødrene ikke henger så godt med i tiden.

Det kommer etter mitt syn an på hva man mener er "i tiden".

Hvis det er klesmoter, TV-programmer og popmusikk kan det hende at unge mødre er mer i tiden enn eldre - selv om det heller ikke umulig for folk over 35 å orientere seg i disse ikke så veldig kompliserte sakene.

Men hvis det er aktuelle politiske spørsmål, offentlig debatt, debatt om kunst, kultur, samfunn, sosial utvikling osv osv, kan jeg egentlig ikke skjønne at kan være noen ulempe å ha noen år på baken.

Eller hur? Er jeg helt i bakleksa siden jeg er "gammal"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg er ikke mer enn 28 og merker at jeg allerede irriterer meg over "ungdommen" av og til. Barn synes foreldrene sine er steingamle uansett. Venninna mi er bare 16 år eldre enn sønnen sin og får til stadighet høre hvor gammeldags hun er og at hun ikke har noen som helst forutsetning for å skjønne hvordan han _egentlig_ har det. Ganske festlig ;)

Skrevet

Jau --- jeg er verre.

jeg er 20 og irriterer meg over 19-åringene nå til dags...=p

er nok mammarollen som har gjort meg til en bitter gammal heks=P

Skrevet

Ja, det er det selvfølgelig! Har ikke slått meg engang! Merker at jeg også blir veldig irritert over de som kjører så fort i gata vår. Er ikke det et tegn på snarlig pensjonsalder...?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det var vel jeg som skrev det i det andre inlegget, og beklaget senere med at det kanskje ikke var en gjennomtenkt kommentar (du vet, ung som jeg er ;o)

Men ja, jeg tenkte på moter, musikk, hva som er "godtatt" av unge og gjøre, osv osv.

Jeg har, som sagt, en ung mor, og de andre misunte meg dette på ungdommskolen, mens jeg misunte de på barneskolen.

Hovedsaken er jo at barna har foreldre som elsker dem, uansett alder!

Skrevet

Ja, jeg er enig. Alderen er ikke det som avgjør, enten mammaen er 18, 28 eller 38 når hun blir mor.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Forøvrig enig med sauen! Kan irritere meg grønn over mine single og barnløse venninder, og kamerater, fordi de har så kynisk syn på alt mulig

Skrevet

Ja, jeg har tenkt å pensjonere meg i en alder av 25. da er jeg akkurat ferdig med studiene.

Håper jeg har fått spart opp litt pensjonspoeng da ihvertfall ,ellers lever jeg vel opp til forventningene som fattig,bitter og ung mor...=P

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Antageligvis! :o)

Jeg for min del har sett meg lei på kommentarer som "jaja, sånn går det når du skræver", om jeg har sagt nei til ymse aktiviteter pga barna mine....

Og dette har kommet fra folk som er eldre enn meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...