Mininni Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har fått et tips fra en dame på jobben min om å herde brystvortene så man er bedre forberedt før amming, og slipper å bli sår. "100 napp om dagen!" sa hun ...og jeg grøsset bare ved tanken! Dette er en særdeles oppegående dame som pleier å vite hva hun snakker om (og har tre barn), og etter å ha fått tipset begynte jeg å prøve. Det var jo aldeles grusomt de første gangene (dobbeltgrøss og au!!) - klarte bare noen få første gang, men klarer nå faktisk stadig fler, så det virker jo som det funker Jeg kan aldri huske å ha lest noe om slik herding her inne - men det virker jo veldig fornuftig. Noen av dere jenter som har erfaringer med dette?
annina Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Kanskje jeg er dum, men hva mener du med 100 "napp" om dagen? Jeg vil veldig gjerne herde mine såre brystvorter!
Knotten2 Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Leste et sted at dette var et vanlig kjerringråd før, men at de nå mener at dette med herding bare er tull. Det som avgjør om du blir sår er hvorvidt babyen din suger riktig eller ikke, og det er en treningssak (særlig for deg). Derfor er det greit å høre på de råd du får på sykehuset angående amming. Det er de veldig flinke til dersom man ønsker det - ihvertfall var de det med meg sist. Jeg fikk masse hjelp på sykehuset, og ble ikke sår en eneste gang!
Katrine♥ ~Over terminen~ Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Har hørt at dette er veldig oppskrytt jeg...
Mininni Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har også hørt at det ikke egentlig er noen vits i, men denne kollegaen min var så overbevist om at dette hadde vært kjempeviktig for henne. Derfor jeg lurer. Mine brystvorter er også kjempefølsomme - det var de også før jeg ble gravid - så det hadde i grunnen vært kjekt om det funket - jeg ser liksom for meg at jeg kommer til å bli kjempesår! Men altså, mulig man nå har funnet ut at dette ikke har noe for seg. Det er vel en 10-15 år siden kollegaen min fikk barn, mye viten kan jo ha forandret seg på den tid:)
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har ikke herdet mine når jeg har gått gravid de to andre gangene, og kommer ikke til og gjøre det nå heller. Om en blir sår eller ikke har veldig mye og si med måten barnet suger og får "tak" på brystet. Viktig og få noen på føden til og hjelpe med ammingen, så går det som regel veldig greit:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå