Firefly77 Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har dummet meg ut, har vært akkurat så blond som jeg ser ut, kan man si . Håper på å bli gravid så snart som mulig, men slutta likevel ikke på p-sprøyta før nå. Tok den faktisk frivillig i oktober, selv om jeg visste at jeg ønsker å bli gravid nå i vår. Tenkte at siden det passer utrolig dårlig å bli gravid før i mars, pga jobben, så var det best å vente med å slutte. Men det hadde jo selvfølgelig vært bedre å bruke andre prevansjonsmidler i stedet. Det kan jo ta over ett år før jeg kan bli gravid nå, og det tror jeg ikke jeg orker å vente på. Er babysyk så det holder allerede, og jeg angrer så inderlig på at jeg tok den siste sprøyta.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Oktober er jo lenge siden, hvor lenge varer den da? Mange som blir gravide kjapt etter p-piller, plaster og sprøyter. Det sies at man kan måtte vente opp til 1 år etter pilleslutt også, men for de aller fleste gjelder ikke dette. Det må vel sies siden det KAN skje, slik at produsenten har sitt på det rene. For noen sliter, men langt fra alle. Alle jeg kjenner har blitt gravid 1-4 mnd etter pilleslutt. Noen til og med mens de gikk på pillen. Fatt mot og ikke ta flere sprøyter! Kondom er bra prevensjon, bra sikkerhet og man klusser ikke med hormoner. Dermed er kroppen klar når man ville ønske å begynne. Lykke til da!
Firefly77 Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 En sprøyte varer sannsynligvis i 4-5 mnd, men man tar neste etter 3 mnd for å være sikker. Så jeg skulle egentlig tatt en ny nå i januar, men den siste jeg tok er nok ikke ute av systemet før om 2-9 mnd... Det er lov å håpe, men dessverre er det slik med sprøyta, at de aller fleste må vente en god stund...
Nemi:) Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Hei hei! For å få igang syklus raskere fikk jeg p-piller av legen. Det funket på meg..Gikk på de 3 uker og fant el første mnd etter en liten blødning når jeg var ferdig med pillene. Skader jo ikke prøve:) Legen min mente det var bedre å sette syklus kunstig igang istedet for å risikere å gå i opptil 2 år før tr kom tilbake.. Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå