Gå til innhold

MÅ man ta ut ferie i permisjonstiden???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det var valgfritt jeg....

Men i møte med arbeidsgiver i dag, sa hun at jeg MÅTTE ta ut 5 uker ferie i permisjonen.... Stemmer dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant det ut selv.. Arbeidsgiver kan ikke kreve det..

"Ferie under fødsels- og omsorgspermisjon

Arbeidstakeren kan avvikle lovbestemt ferie i løpet av permisjonstid hvor det ytes fødselspenger eller adopsjonspenger. Permisjonen vil da bli avbrutt under ferien, og begynner å løpe igjen etter at ferien er over.

Arbeidsgiver kan imidlertid ikke kreve at man skal avvikle ferie under permisjonen, og arbeidstakeren kan kreve at allerede fastsatt ferie blir utsatt til permisjonen er over. Dette gjelder for permisjon som det ytes fødselspenger eller adopsjonspenger for etter folketrygden. "

Skrevet

Takk for info! Har lurt på dette, bare litt motsatt. Jeg lurte på om jeg kunne utsette ferien for 08 til permisjonen var over i 09, og da ble sjefen min skikkelig i stuss... Jeg trodde dette var helt vanlig, men hun mente det var problem ift feriepenger osv...?!? Jeg rekker jo ikke ta ferien min i år, så jeg må jo få den igjen ...

Skrevet

Tror det bare er 2 uker man kan overføre fra det ene året til det andre! Her så går jeg ut i permisjon i beg av febr, så har jeg ferie fra 1 juli til 15 august Da blir bare permisjonen min stoppa og påbegynt igjen etter den 15 august! :) Man forlenger jo bare tiden hjemme! :) Penger får man jo uansett! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...