line_n & sara Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 bruker hipp v leggetid, og når jeg er ute å flyr og pappan er hjemme med sara, og på pakninga står det at ferdigblanda melk må brukes innen en time.. hvor viktig er dette?? tenkte feks hvis vi skal ha barnevakt en kveld, om d gikk ann å lage flere flasker på en gang, som varmes v behov, isteden for å drive opplæring av svigemor på å blande pulver! det siste måltidet snuppa får om kvelden, blir ofte kl ett om natta (hun sovner helst ikke før to) og det er kjedelig å stå å blande pulver da også! hadde vært fint å kunne gjøre dette tidligere på kvelden! ?
Gjest Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Med kokt vann og kokte flasker kan man trygt lage til et par måltider på forhånd som skal varmes opp.
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Ja, det kan man helt sikkert. Lage til på forhånd altså. Men om du posjonerer vann i flaskene, og forteller svigermor hvor mange skjeer som skal oppi, så er jo det like lettvindt og varme, og så blande, som det er og varme opp en ferdigblanda flaske. Forutsatt at du har micro...
"husmor"med lille Nora Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 eg pleier å koke flasker og koke vann, måler opp vann i hver flaske, har en boks til mme pulver. har du ikke det kan du kjøpe prøveglass på apoteket og har pulver oppi. kjøp eit par så slipper din svigermor og måle opp selv, da kan hun bare tømme pulveret oppi flaskene og varme melka til hver måltid.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 du kan lage ferdig og sette i kjøleskap eller du kan gjøre det slik: mål opp riktig mengde kokt vann og ha i flasker, sett i kjøleskap. mål opp riktig mengde pulver i en liten boks og sett påp benken.. så da må svigermor bare varme vannet littegranne i mikroen, hive pulver oppe og riste..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå