Gå til innhold

én er ingen, to er tusen - eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

da er det snakk om barn, altså.

jeg synes å bare ha ett barn er ganske slitsomt, hvordan er det da å ha to (3-4 tør jeg ikke tenke på en gang)? er det slik at det bloir lettere med #2 ettersom man har gjort det før, eller blir det dobbelt arbeid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle sett på tvnorge i går du, de hadde 8 stk under 3 år, og håpet de ville få 12 unger tilsammen, hehe :)

men har bare en selv, så kam desverre ikke svare :)

Skrevet

Lurer jeg også litt på, men har hørt uttrykket slik;

en er som en, to er som ti!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg hadde en, det var som 10. Nå har jeg 2, nr 1 har blitt "stor", og det går som en drøm!

Skrevet

En er ingen, to er to:-)

To jenter på 26 mnd og snart 8 mnd. Jeg var mere sliten med bare ett barn, men da jobbet jeg mye og var gravid i tillegg.

Skrevet

Jeg synes at en er en, to er to, men tre - det er maaaaaange!

To synes jeg er greit. Man har to armer, man er som oftest to foreldre, lett å få barnevakt til to osv. Så jeg er ikke enig i at det ble dobbelt opp med arbeid å få nr 2. Man er jo tross alt mer dreven, og man er ofte flinkere til å få rutiner tidlig.

Sånn er det til tider med nr 3 også, men bare man skal ut av huset med 3 barn, er man ganske utslitt. SÅnn er det i alle fall her for tiden ;-P

Skrevet

Det spørs...må enkelte måter er det trvlere med flere unger..men de underholder jo hverandre også.,.så jeg vil påstå at det har sine fordeler å ha to tette..selv om det en periode er forferdelig travelt. Har 3 barn, det er jobb..men vi skal ha en til om noen år.kansje 2..hvem vet..vi er ikke skremt i hvertfall :-) Hadde noen sagt il meg for 5 år sia at jeg skulle ende opp med 3-5unger så hadde jeg ledd godt og sagt ALDRI! Men rart hvordan ting snur ;)

Skrevet

ha ha, ja jeg kan tenke meg du har finpusset organiseringsferdighetene dine @stronauten, vi bruker ofte halvannen time bare på å komme oss ut døra med én... (per dags dato er rekorden 20 min. ganske fornøyd da.)

Skrevet

Synes det er enklere med 2 jeg. Nå når Knerten har blitt så stor (snart 2 år) så har de jo glede av hverandre. Leker sammen og Storebror "leser" for Knerten ol.

Men dobbelt arbeid er det vel ikke så sant man ikke har tvillinger.

Litt mer skittentøy og litt mer mat i matlagingen.

Ellers er det bare kos. Men nå har jeg 3 og et halvt år mellom mine.

Mulig det er dobbel jobb hvis man har 11 mnd mellom.......

Skrevet

har det på samme måte som du hadde det ugl@-men jeg har fortsatt bare 1 og inntil i dag morges skulle det forbli sånn. men hvem vet...

Skrevet

en er som en og to er som 10....

stemmer for meg iallefall. men det er vel pga at størstemann (4 i mars) var en drøm som baby og liten gutt. mens nr to (17 mnd) er er skikkelig rebell...

men men, artig lell:-) skulle ikke vært dem foruten iallefall...

skal sies at jeg er alenemor da, så blir jo litt tyngere da.

Skrevet

Stemmer ikke her i hvertfall (uten de første par mnd etter at minsten var født)

Skrevet

For meg var overgangen å gå fra 0 til 1. Fra 1 til 2 var ikke noe forskjell. De er nå hhv 2,8 og 1,9, og er nå gravid i 3 mnd igjen. Det blir tre tette, og tror det skal gå greitt.

Skrevet

Og 2 er definitivt ikke som 10, ikke engang 8 er som 10... ;-)

Overgangen er fra 0 til 1. Har man først barn spiller ikke antallet noen særlig rolle.

Gjest irismor
Skrevet

En er som ingen og to er som ti.

Her i huset er den ene som ti. Hun er høyt og lavt og har et energinivå som pappa`n sin. =))

Skrevet

Syns overhode ikke det stemmer. Har 2 stk, på henholdsvis 4 år og 9 mnd, akkurat 3,5 år mellom dem.

Den største overgangen var fra 0-1 barn syns jeg. Når du får andremann så er du vant med barn og vant med å være hjemme på kveldene osv.

Nr 2 får også mye selskap av nr 1, så du trenger ikke aktivisere den like mye som den første.

Men det blir en del mer bråk da... Der vil jeg nok si at det stemmer at èn er som ingen og to er som ti:-)

Graviditeten er også vanskeligere med nr 2, pga du har en fra før som krever like mye som før du ble gravid, og du kan ikke legge deg når du ønsker og er sliten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...