Gå til innhold

de som er sykmeldt pga kynnere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er dere egentlig sykmeldt? Trodde kynnere ikke skulle være vonde...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kynnerne mine var vonde og regelmessige. og gynekologen jeg var hos da sa at det var viktig å slappe av når de kom tilbake. i min jobb som resepsjonist, alltid alene på jobb, var dette en umulighet! så legen sykemeldte meg.

Skrevet

Jeg jobber i bhg, får ofte kynnere ved fysiske anstrengelser. De er ikke vonde med fryktelig ubehagelige og jeg blir ganske hemmet pga dem. Blei sykmeldt 40 % av legen for å holde meg hjemme og slappe av. Merker veldig godt at de dagene jeg er hjemme så har jeg nesten ikke noe kynnere, mens på jobb kommer de opptil flere ganger i timen, så skal ikke se bort ifra at jeg blir fulltidssykmeldt snart.. Er i uke 29

Skrevet

Jeg fikk vonde kynnere som kom så tett som hvert kvarter, da ble jeg sykemeldt (ca tre uker før jul) Kynnere skal ikke være vonde nei, så derfor ble jeg sykemeldt og bedt om å ta det med ro. når jeg tar det med ro er jeg lite plaget av kynnere :-)

Man blir sykemeldt fordi de er redd for for tidlig fødsel.

Skrevet

Jeg ble 100% sykemeldt i uke 29 pga kynnere som kom mens jeg var på jobb. jobber som sykepleier og går t imer i strekk ofte. Hadde regelmessige, men ikke så vonde kynnere en hel natt, så de tok meg inn på Ullevål for ¨å sjekke at de ikke satte igang fødselen. Livmormunnen min var i nedre normalområde, så legen ville ikke at jeg skulle jobbe noe mer. Fare for tidlig fødsel. De har nesten aldri vært vonde.

Skrevet

herregud så godt jeg kjenner meg igjen i det du skriver kokosyklus! er også spl med travel hverdag, ble 100 % sykemeldt i uke 29 pga mange og vonde kynnere en hel natt. samboeren var i london på jobb og jeg var superforkjølet i tillegg. følte meg såååå ensom ettehvert som det ikke gav seg og begynte å bli litt redd. (førstegangs gravid) ble beordret inn på bærum til akutt abdomen og heldigvis var alt i orden. men da det ikke har gitt seg og det kan utvikle seg til for tidlig fødsel vil legen og jordmor at jeg skal være hjemme fremover. har hatt mange samtaler med jordmor, lege og samboer i tiden etter at jeg ble sykemeldt og har først nå akseptert at det er sånn det må være. har slitt utrolig mye med følelsen av å være unnasluntrende og lat og pyyyyysete, og ikke minst frykten for at andre skal synes jeg er det!

Skrevet

Har vært sykmeldt fult og på aktiv siden uke 24 på masse kynnere/stress kynnere og mensmurringer...

Har hatt så mye kynnere at jeg tilbringte dagene på sofaen fikk ikke sove om natta osv...

Det er helt jævlig og ha så mye!!!!

Bare en liten tur til byen ect så må jeg slite med kynnere resten av dagen..

HAr hatt flere innvendige ul for og sjekke,men det er tett ennå:=)

Skrevet

Jeg ble delvis sykemeldt pga kynnere fra uke 24 fordi de var redd de skulle fremprovosere tidlig fødsel. Hadde 4 kynnere i timen. Roet seg ned da stressnivået la seg..'

Skrevet

jeg er i uke 33 nå, har hatt mye kynnere da siste mnd...er ikke sykemeldt, merket veldig godt i juleferien hvor godt det var uten , magen var da rolig , ikke hard og vond. jo iblant er det vondt.synes jeg. tydelig dette kommer av stress og mye aktivitet. jordmor pratet om å redusere ned på stillingen litt.....får se når jeg skal dit igjen om to uker.

Skrevet

har vært sykemeldt siden uke 17. da hadde jeg hatt masse kynnere (mange pr. time) siden en uvi i uke 13 og de var vonde og kraftige. Ble sykemeldt fordi vonde kynnere kan lede til fortidlige rier - noe det gjorde, men de klarte heldigvis å stoppe det!

Masse kynnere kan føre til vonde kynnere som kan føre til for tidlige rier. Derfor blir man sykemeldt...

Skrevet

Godt å se at det er mange andre som er sykemeldte av samme grunn som meg....ikke misforstå!! Betyr at jeg ikke er aleine:)

Har vært sykemeldt fra uke 19 pga sterke kynnere, de var ikke vonde men, jeg blir en god del bevegelses hemmed når de er på det værste og jeg jobber som hjelpepleier på tung somatisk avd. så hvis jeg var i en situasjon hvor kynnere kom pga anstrengelse så er ikke det så heldig for beboerene hvis jeg skulle støtte eller var midt i et stell..

Kynnerene har blitt kraftigere jo lengre jeg har kommet i svangerskapet..er nå 34 uker. Har nesten trudd jeg var i fødsler et par ganger...men så roet det seg.

.

De kom hipp som happ men kunn når jeg anstrengte meg og under lettere stress, så jeg ble aktiv sykemeldt og var på jobben 3 dager i uka og gjorde ting vi egentlig skal ha tid til på data osv men som vi aldri har fått til. Så sjefen var super fornøyd til å bruke meg som ei kontor rotte:) pluss at jeg hadde noe å gå til:)

Til jul så ble jeg heltids sykemeldt pga søvnmangel og bekkenproblemer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...