Gå til innhold

Vond og plagsom åreknute! Trenger råd!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en (tror den er relativt liten) årknute på baksiden av foten, rett overfor kneet. Den har kommet nå i sv.skapet. Synes ikke den blir strørre, men den har begynt å gjøre litt vondt. Det stikker liksom i den - og det er nok til at det kan forstyrre søvnen min.

Er det vanlig at de gjør vondt? Og er det noe man kan smøre på el. gjøre for at det skal bli bedre? (Vet at man kan fjerne den operativt, men det er jo ikke aktuelt akkurat nå...) Bruke også en del støttestrømper, men bare de som går til kneet.

Råd mottas med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bør kontakte lege, for etter det jeg har hørt kan åreknuter forårsake blodpropp...

Vet iallefall ei som hadde så veldig hemmoroider(det er jo det samme egentlig), og hun ble nøye oppfulgt i.o.m det var fare for blodpropp. De var lenge i tvil om hun kunne føde normalt. Så kontakt legen din og evt. kjøp deg lengre støttestrømper.

Skrevet

Uff, nå ble jeg litt urolig. Noen andre som har synspunkt på dette?

Trodde en blodpropp ville føre til hevelse og rødhet i området den oppstår i....

Skrevet

Ikke gå og vär bekymret for blodpropp. Vis den til legen din neste gang så vil legen sammen med deg avgjöre om den skal fjernes.

Har selv fjernet åreknuter da jeg var 23 år. Disse gjorde vondt. Men sto i kö over ett år för jeg krevde at nå måtte noe gjöres for jeg hadde så vondt at jeg kunne ikke gjöre vanlige ting lenger. Da tok det to uker så var jeg operert på Volvat Majorstua istedet. Har etter det ingen plager, men vurderer å ta det andre benet etter dette svangerskapet.

Om du skal ha flere barn vil de sannsynligvis at du skal vente til du er ferdig med barn. Er jo vanlig å få mer åreknuter når man er gravid.

Fortsett og bruk stötteströmpe du og vis den til legen din:-)

Lykke til.

Skrevet

Takk for beroligende svar, isprinsessan!

Kan jeg spørre om det var vondt å fjerne dem? Ble du lagt i full narkose?

:-)

Skrevet

Bare hyggelig det vet du, ikke noe göy å gå med de bekymringene i tillegg til alt annet i svangerskapet!

Hadde full narkose så det var ikke noe problem. De var kjempeflinke!

Etter det tok det vel en uke eller to för jeg kunne gå normalt. Jeg fjernet ganske mye. Men måtte opp og gå, hadde nemlig forestilling på skolen (Skuespiller). Det var bare sååå deilig å slippe de smertene i benet....

Håper du får fikset det:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...