Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 er det veldig vanskelig å få lån?samboeren min tjener vel 250 tusen iåret,har fast jobb,jeg er student i permisjon nå,men skal begynne i jobb rundt sommer tider er planen,hvor mye kan man få ilån sånn ca?og får man mer ilån om man har kausjonister?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Det sies at man kan få lån 2,5 x inntekt. Tror dessverre ikke dere får så stort lån før du er i jobb og har sikkert inntekt. Med din sambos inntekt så får dere kanskje 6-700 tusen. Ikke mye man kan kjøpe for det. Jeg har inntekt på ca 270` og sambo på 450`, vi fikk med nød og neppe innvilget lån på 2,2 mill.
Kjukka Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Tja... er vel ikke vanskelig. Men det heter seg at du får huslån fra 3 - 4 ganger årslønna di... så om du har 250 tusen i året, så får du lån fra 750 tusen til 1 mill. Får nok litt mer om man kan stille med kausjonister...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 Jeg mener det er slik at man får låne 3 ganger din inntekt, men det kommer litt ann på vilken bank man låner i.. hvis man har kausjonister så får man låne mer.
Makkapakka Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 Ja det vil være vanskelig for dere å få nok lån til å kjøpe leil/bygge hus. Vanlig regel er maksimalt lån 3 x brutto årsinntekt. Mens du studerer blir stipend/lån som regel regnet som inntekt, men med en gang du er ferdig som student blir lånet regnet som lån, og dere vil få tilsvarende mindre i boliglån. Vil dere ha mer i lån må dere ha medlånetaker på lånet. Kausjonist behøves egentlig ikke, da det vil være nok sikkerhet for banken i boligen dere kjøper.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 takk for svar jenter:) men hva er medlånetaker??er heeelt blank på dette..
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #7 Skrevet 8. januar 2008 jeg fikk lån helt alene jeg,gjennom kommunen.renta er på 4%.fikk lån på 1.300 000 jeg.så allt er mulig.spørs hvilken bank mann har å slikt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Anonym over her:) oi,så bra:) men igjennom kommunen,hvordan søker du da?ser at det er veldig forskjellig på hvor mye man får...avhenig av bank og situasjon...men en kompis av sambo er 25 år,har aldri jobba endag i livet sitt...og får bare trygd,og det samme gjør kjæresten hans,og de fikk lån til å kjøpe leilighet...har så lyst til å kjøpe etterhvert,men så mange som sier at det er umulig å få lån om du ikke tjener over 350 tusen...menmen...
Makkapakka Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Medlånetaker=en ekstra person eller flere (feks foreldre) som er med å søker lån. De har gjerne en høyere inntekt og da vil dere få mer i lån. Men de er da også like anvarlig for lånet som dere er. Men som hun over skriver, om kommunen, er veldig smart! Ring kommunen!
Sarah & Marcus mamma Skrevet 8. januar 2008 #10 Skrevet 8. januar 2008 tror det er litt individuelt.. jeg tjener 300.000 og mannen min 350.000.. vi kunne få 3,2 mill i lån... itillegg har vi billån på 450.000.. noen er kjipe... gå å spør....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå