Gå til innhold

er det noen som har huslån her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det veldig vanskelig å få lån?samboeren min tjener vel 250 tusen iåret,har fast jobb,jeg er student i permisjon nå,men skal begynne i jobb rundt sommer tider er planen,hvor mye kan man få ilån sånn ca?og får man mer ilån om man har kausjonister?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies at man kan få lån 2,5 x inntekt. Tror dessverre ikke dere får så stort lån før du er i jobb og har sikkert inntekt.

Med din sambos inntekt så får dere kanskje 6-700 tusen. Ikke mye man kan kjøpe for det.

Jeg har inntekt på ca 270` og sambo på 450`, vi fikk med nød og neppe innvilget lån på 2,2 mill.

Skrevet

Tja... er vel ikke vanskelig. Men det heter seg at du får huslån fra 3 - 4 ganger årslønna di... så om du har 250 tusen i året, så får du lån fra 750 tusen til 1 mill. Får nok litt mer om man kan stille med kausjonister...

Skrevet

Jeg mener det er slik at man får låne 3 ganger din inntekt, men det kommer litt ann på vilken bank man låner i.. hvis man har kausjonister så får man låne mer. :)

Skrevet

Ja det vil være vanskelig for dere å få nok lån til å kjøpe leil/bygge hus.

Vanlig regel er maksimalt lån 3 x brutto årsinntekt.

Mens du studerer blir stipend/lån som regel regnet som inntekt, men med en gang du er ferdig som student blir lånet regnet som lån, og dere vil få tilsvarende mindre i boliglån.

Vil dere ha mer i lån må dere ha medlånetaker på lånet. Kausjonist behøves egentlig ikke, da det vil være nok sikkerhet for banken i boligen dere kjøper.

Skrevet

takk for svar jenter:)

men hva er medlånetaker??er heeelt blank på dette..

Skrevet

jeg fikk lån helt alene jeg,gjennom kommunen.renta er på 4%.fikk lån på 1.300 000 jeg.så allt er mulig.spørs hvilken bank mann har å slikt.

Skrevet

Anonym over her:)

oi,så bra:) men igjennom kommunen,hvordan søker du da?ser at det er veldig forskjellig på hvor mye man får...avhenig av bank og situasjon...men en kompis av sambo er 25 år,har aldri jobba endag i livet sitt...og får bare trygd,og det samme gjør kjæresten hans,og de fikk lån til å kjøpe leilighet...har så lyst til å kjøpe etterhvert,men så mange som sier at det er umulig å få lån om du ikke tjener over 350 tusen...menmen...

Skrevet

Medlånetaker=en ekstra person eller flere (feks foreldre) som er med å søker lån. De har gjerne en høyere inntekt og da vil dere få mer i lån. Men de er da også like anvarlig for lånet som dere er.

Men som hun over skriver, om kommunen, er veldig smart!

Ring kommunen!

Skrevet

tror det er litt individuelt..

jeg tjener 300.000 og mannen min 350.000..

vi kunne få 3,2 mill i lån... itillegg har vi billån på 450.000..

noen er kjipe... gå å spør....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...