Alvepia *happy mum* Skrevet 8. januar 2008 #1 Skrevet 8. januar 2008 Jeg lurer på hvordan det er med samleie når man begynner på sprøyten, og evt etter innsetting av egg? Er det noe "grenser" av dette?
♣ Christiane ♣ Skrevet 8. januar 2008 #2 Skrevet 8. januar 2008 Dette lurer vel de fleste på en eller annen gang i denne prossessen så syns ikke du skal være flau. Mens du går på sprøytene er det ingen fare, da er det din form som avgjør, men etter uttak så anbefales det ikke å hoppe rett til køys etterpå. På Aleris sier de at man bør være avholdende i 4-5 dager ihvertfall, noen sykehus sier hele rugeperioden. ( Ved innsetting av fryseegg kan du gjøre som du vil, grunnen til at de setter litt grenser er pga infeksjonsfare etter egguttaket)
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 8. januar 2008 #3 Skrevet 8. januar 2008 Hei, I brevet fra legen til meg sto det at vi kunne ha beskyttet sex, mens vi driver med sproytene (kondom). Eller avstaa fra samleie. Grunnen er i tilfelle du skulle bli gravid paa vanlig vis.. Etter egg innsetting mener jeg det sto ikke ha samleie paa ett par uker grunnet infeksjonsfare..
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 8. januar 2008 #4 Skrevet 8. januar 2008 På sprøytene kan du ha det, men det fristet ikke meg hehe såå oppblåst og det vokste stooooore egg auauau.. og etter innsetting er det forbud i 14 dager..
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 8. januar 2008 #5 Skrevet 8. januar 2008 På st.olav sier de at vi skal leve som normalt etter innsetting. Men derimot være avholdende de tre siste dagene før uttak, med tanke på mannens bidrag ved uttak...
Madam-mim Skrevet 8. januar 2008 #6 Skrevet 8. januar 2008 Ingen samleie etter dag 8 på sprøyter. Og vente ca 14 dager etter uttak pga infeksjonsfare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå